رونمایی  از سیمرغ شنی در جزیره هرمز

ایسنا- به‌مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سیمرغ شنی با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در جزیره هرمز رونمایی شد.

احمد نادعلیان، مجری طرح سیمرغ شنی گفت: برای ساخت این سیمرغ از ۱۶ خانم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی جزیره هرمز و ۱۰ نفر آقا جهت حمل‌ونقل این طرح استفاده شده است. مدت ساخت این طرح سه روز و مخارج آن تنها تغذیه و حمل و نقل است. در ابتدا قرار بود این سیمرغ به طول ۸۰ متر باشد، اما به دلیل قرارگیری در ساحل و خطوط تزیینی در امتداد ساحل به ۱۰۰ متر طول و ۴۰ متر پهنا رسید.

وی از استفاده از ۳۰ رنگ در ساخت این سیمرغ به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد و تصریح کرد: در ساخت این سیمرغ از سنگ‌ها، ماسه‌ها و خاک‌های رنگی جزیره هرمز استفاده شده است.

اسفندیار رحیم‌ مشایی نیزدر بازدید از سیمرغ شنی جزیره هرمز افزود: در گذشته فرصت برای سرمایه‌گذاری در مناطق جنوبی کشور فراهم نبود، اما با حمایت‌های دولت اکنون شرایط برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم است.

مشایی، آمار سفرهای بین استانی استان هرمزگان در عید نوروز گذشته را ۷۵ میلیون نفر ارزیابی کرد و از آن به‌عنوان یک پدیده بی‌نظیر در جهان یاد کرد. وی در پایان از حمایت‌های دولت برای تبدیل جزیره هرمز به عنوان یک قطب گردشگری خبر داد.