با جدیت حضور خود را اعلام می‌کنم

اعلام کاندیداتوری رسمی در مجمع روحانیون مبارز
خاتمی آمد
با جدیت حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام می‌کنم
دنیای اقتصاد- سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی درباره آمدن یا نیامدن رییس‌جمهور سابق به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، سیدمحمد خاتمی روز گذشته در جمع یاران دیرینش در مجمع روحانیون مبارز آنچنان که خود گفت «با جدیت» پا به عرصه رقابت گذاشت.
روز گذشته در حالی که از ساعات آغازین صبح خبر اعلام قریب‌الوقوع کاندیداتوری خاتمی دهان به دهان در محافل و سایت‌های خبری می‌چرخید، سرانجام در آخرین ساعات شب گذشته کاندیداتوری وی رسما اعلام شد. محمد خاتمی پس از افتتاح رسمی سایت مجمع روحانیون مبارز از سوی مجید انصاری برای سخنرانی به جایگاه دعوت شد و همین جا بود که گفت: «من در اینجا با جدیت نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌کنم. »
وی در آغاز سخنان خود با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک چهارمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مجمع روحانیون مبارز در پیروزی انقلاب اسلامی، افتخار این تشکل سیاسی را پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب دانست و برای سایت این مجمع آرزوی توفیق کرد.
وی با اعلام کاندیداتوری خود و بیان اینکه با جدیت در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر خواهد شد، درباره برخی از تردیدها و تدبیر مورد نظر خویش سخن گفت و خاطرنشان کرد: «نمی توان نسبت به این انقلاب بی تفاوت بود؛ مگر کسی می‌تواند در برابر این انقلاب بی تفاوت بوده و در برابر خواسته‌های ملت و حق آنان برای تصمیم‌گیری در سرنوشت خود بی تفاوت باشد.»
وی درباره تدبیر مورد نظرش افزود: کار من مانند این جمله شد که «بنده خدا تدبیر می‌کند، اما تقدیر الهی چیز دیگری است» و همچنان معتقدم که کارکرد‌ها و تاثیر آن تدبیر (یا من یا میر حسین) همچنان ادامه دارد.
خاتمی در ادامه با بیان این جمله که این حضور ، جا را برای هیچ‌کس یا هیچ جریانی تنگ نمی‌کند، ابراز امیدواری کرد که انتخاباتی آزاد، مطلوب و قانونی برگزار شود و زمینه حضور مردم در صحنه و نقش‌آفرینی ایشان به وجود آید.
سید محمد خاتمی در پایان با تقدیر و تشکر از همه کسانی که از وی حمایت کردند یا قرار است از وی حمایت کنند، اعلام کرد: بنده خود را سربازی برای ملت ایران می‌دانم و خود را در برابر همه ملت مسوول می‌دانم.