نایب رییس مجلس گفت که در عرصه اقتصادی در سه سالی که از برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام گذشته، به اندازه سه بیستم جلو نرفته‌ایم. محمدرضا باهنر جمعه شب در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در دهه فجر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دوم خرداد و جریان اصلاحات دو گروه ظلم بسیار کردند. گروهی که می‌خواستند با نظرات مخالف خود به شدت مقابله کنند و در این زمینه افراط کردند و عده‌ای هم با تفریط خود فکر می‌کردند که اتفاق مهمی نیفتاده است.

وی در ادامه بیان کرد: قضیه دوم خرداد به تعبیری یک زلزله پنج ریشتری بود که ضمن پیشگیری از وقوع یک زلزله هشت ریشتری به نیروهای ارزشی و اصولگرا تلنگر زد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شرایط پیش آمده در دوران اصلاحات اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نااهلان در دولت و مجلس در آن دوران رسوخ کردند و البته باید گفت که در میان اصلاح‌طلبان نیز افراد متدین، ارزشی و خط امامی حضور داشتند.

وی ادامه داد: از تریبون مجلس شورای اسلامی می‌گفتند که دین افیون ملت‌ها و حتی حکومت‌ها است و قصد داشتند که جمهوریت نظام و رای مردم را تشریفاتی تعریف کنند.

باهنر گفت: جمهوریت و اسلامیت نظام همواره باید در کنار هم حفظ شود و هر کس به بهانه جمهوریت اسلامیت را تحت فشار قرار دهد و هر کس به بهانه اسلامیت بخواهد جمهوریت را زیر فشار بگذارد، به یک اندازه به جمهوری اسلامی ظلم کرده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات گاهی شاهد بودیم که ارزش‌های سال ۵۷ به سخره گرفته می‌شد، ولی با خون دلی که اصولگرایان خوردند و با تدبیر رهبری این گردنه سخت پشت سرگذاشته شد و ما باید همواره به یاد داشته باشیم که چه فضایی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: امروز دولت نهم برای خدمت‌رسانی به مردم به نوعی می‌توان گفت که حرص و ولع دارد و برخی از اوقات هم که شتاب‌زده عمل می‌کند به دلیل نیاز خدمت‌رسانی به مردم است.

وی در ارتباط با وضعیت کشور در افق ۱۴۰۴ گفت: ما امروز به طور مثال در عرصه‌ علمی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و به نظر می‌رسد که حتی زودتر از موعد به برنامه‌های خود دست یابیم، اما در عرصه اقتصادی در سه سالی که از برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام گذشته است، به اندازه سه بیستم جلو نرفته‌ایم.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده کشور و اجرای طرح تحول اقتصادی گفت: این دو تصمیم در شرایط کنونی بسیار مهم و خطیر است و به همکاران خود در مجلس همواره گفته‌ام که هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ کنند، بر سرنوشت تک تک ۷۰‌میلیون نفر ایرانی تاثیر می‌گذارد، بنابر‌این باید در این زمینه حساب شده عمل کنند.