واکنش قنبری به نطق رسایی

سخنگوی فراکسیون اقلیت نسبت به نطق میان دستور حمید رسایی در جلسه علنی یکشنبه واکنش نشان داد.

نماینده ایلام در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی شان و جایگاهی دارد و نمایندگان آن باید این شان و جایگاه را رعایت کنند؛ چرا که حرمت امامزاده را متولی آن نگه می‌دارد. داریوش قنبری ادامه داد: در مورد یکی از بیاناتی که دوستان ما روز یکشنبه داشته‌اند، توهین‌هایی را متوجه جریان رقیب و رییس‌جمهور سابق کشور کردند که انتظار داشتیم به شکلی پاسخ توهین‌ها از طرف رییس جلسه داده می‌شد، البته ما می‌دانیم که رییس جلسه مخالف این صحبت‌ها بودند و بسیاری از دوستان اصولگرا نیز با این صحبت‌ها مخالفت کردند.

وی یادآور شد: افرادی که به این شکل بی‌محابا آرمان‌های انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند و خودشان را مدافع آرمان‌های انقلاب می‌دانند، زمانی که به قرآن توهین می‌شد و صحبت از دوستی با اسرائیل مطرح بود، کجا بودند.

باهنر که اداره جلسه را بر عهده داشت قصد قطع کردن صحبت‌های قنبری را داشت، اما وی در ادامه تذکر خود افزود: صحبت‌های این‌چنینی که در آستانه انتخابات مطرح می‌شود بوی تخریب می‌دهد و ما انتظار داریم که در مجموع دوستان ما در مجلس شان و جایگاه مجلس را به خوبی نگه دارند و انتقادشان را به شکل سازنده و منصفانه اعلام کنند و از توهین به دیگران و زیر سوال بردن گذشته نظام و فردی مثل خاتمی که ۸ سال برای این کشور زحمت کشیده و افتخاراتی در کارنامه‌ ایشان وجود دارد، پرهیز کنند.

باهنر در پاسخ به قنبری اظهار کرد: باید رعایت کنیم که خدایی نکرده این تذکرات نفعی برای دیگران به وجود نیاورد.

وی ادامه داد: در این زمان که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم و جناح‌ها، گرایش‌ها و مصادیق کاندیداها مطرح می‌شود، خواهشمان این است که نمایندگان از هر جناح، فراکسیون و جبهه‌ای که هستند از تریبون مجلس له و علیه مصادیق کاندیداها و جریان‌های حاضر در رقابت انتخاباتی صحبت نکنند.

وی افزود: در خارج از مجلس رسانه‌های مکتوب هستند و می‌توان صحبت و مناظره کرد و در دانشگاه‌ها نیز جلسه گذاشت، اما تریبون مجلس وظایف خاصی دارد و یک سری حقوقی است که عمده آن برای مردم است که ما نباید از این تریبون استفاده کنیم.

باهنر از نمایندگان مجلس خواهش کرد تا رعایت کرده و از تریبون مجلس له و علیه افراد صحبت نکنند؛ چراکه یک مشی و سیاستی را نمایندگان قبول دارند که می‌توانند از آن دفاع کنند.