مجموعه‌ آثار«محمود استادمحمد» در راه است

ایسنا - مجموعه‌ آثار محمود استادمحمد در چند جلد در راه انتشار است. ۱۵ نمایشنامه‌ این نمایشنامه‌نویس در مجموعه‌ای با نام «ای کاش که جای آرمیدن بودی» به چاپ خواهند رسید.

این مجموعه دربردارنده‌ نمایشنامه‌های «آسید کاظم» (۱۳۵۰)، «شب بیست‌ویکم» (۱۳۵۲)، «دقیانوس، امپراتور شهر افسوس» (۱۳۵۵)، «قصص‌القصر» (۱۳۵۸)، «خونیان و خوزیان» (۱۳۵۹)، «آنها مامور اعدام خود هستند» (۱۳۶۱)، «گل یاس» (۱۳۶۱)، «آخرین بازی» (۱۳۷۶)، «عکس خانوادگی» (۱۳۷۹)، «دیوان تئاترال» (۱۳۸۰)، «سپنج رنج و شکنج» (۱۳۸۱) و «تهرن» (۱۳۸۶) در دو جلد انتشار خواهد یافت.

مجموعه‌ نمایشنامه‌های لاله‌زاری استادمحمد هم در مجموعه‌ای با نام «لاله‌زارون» و دربردارنده‌ سه نمایشنامه‌ «چلچراغ»، «سرنه» و «سید دلبر» منتشر خواهد شد.

از سوی دیگر، مجموعه‌ مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای این نویسنده و کارگردان تئاتر در اثری با نام «داشتیم چی می‌گفتیم...» به چاپ خواهد رسید.

تمام این آثار قرار است توسط نشر قطره تا نمایشگاه کتاب منتشر ‌شوند و به درخواست استادمحمد، ویرایش و تصحیح آنها توسط بهزاد صدیقی انجام شده است. همچنین قرار است دیگر آثار استادمحمد شامل نمایشنامه‌های «ترنه»، «کافه مک ادم» و «انتری که لوطی‌اش مرده بود» (اقتباس نمایشی از داستان صادق چوبک) در زمان دیگری منتشر شوند.