بررسی لایحه بودجه سال ۸۸ در بخش فرهنگی: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه گزارش لایحه بودجه ۸۸ و مقایسه آن با بودجه سال ۸۷ در جلسه این کمیسیون خبر داد. بهروز جعفری گفت: مخبر کمیسیون، گزارشی از مقایسه بودجه فرهنگ امسال با سال قبل به کمیسیون ارائه داد که در مجموع احساس شد در لایحه بودجه ۸۸ برای بخش فرهنگ تغییر محسوسی پیش‌بینی نشده است. به نظر وی، در برخی بخش‌ها شاهد کاهش بودجه و در جاهایی افزایش بسیار جزیی وجود دارد که خیلی محسوس نیست.

«مت دیمون» هنر و سیاست را ادغام می‌کند: مت دیمون که از باراک اوباما و شعار «تغییرات» وی حمایت کرده، دوست دارد هنر را با سیاست ادغام کند. این بازیگر نقش اصلی مجموعه فیلم اکشن « هویت بورن» عقیده دارد هم فیلم‌های یک بازیگر باید دارای پیام‌های اجتماعی باشد و هم خود او در مسائل و موضوعات مختلف اجتماعی، حضور و فعالیت داشته باشد. «مت دیمون» جزو اولین بازیگران سینما بود که از باراک اوباما و شعار «تغییرات» وی حمایت کرد.

انتقال پیام انقلاب بدون هنر جذابیت ندارد: مدیر امور هنرهای تجسمی کشور در مراسم گشایش بخش همایش‌های جشنواره تجسمی فجر گفت: انتقال پیام انقلاب بدون هنر فاقد جذابیت است. محمود شالویی افزود: اگر این جشنواره بدون همایش برگزار می‌شد و در آن نکات دقیق و عمیقی که می‌بایست مورد بررسی مجدانه قرار بگیرد، مورد بی مهری قرار می‌گرفت، جشنواره ناقص می‌شد. اگر پیام انقلاب ما بدون هنر باشد، جذابیت نخواهد داشت.

حاتمی‌کیا و گلایه از فقر سینما: ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: به طور کلی احساس می‌کنم که سینما فقیر شده است. سینما ضربه‌پذیر شده است. یک زمانی تا این حد نبود و احساس می‌کنم که حمایت پیشین موجود در سینما به شدت کاهش یافته و ارگان‌هایی که تعریف داشتند و دست‌ودل بازتر عمل می‌کردند، الان بیش از حد محدود شده‌اند. این کارگردان سینمای ایران افزود: من فیلمی یک و نیم میلیاردی ساخته‌ام ولی نگاه می‌کنم و می‌بینم چیزی ته آن باقی نمانده است و این خیلی حیرت آور است و معنایش این است که در سینمای امروز ما حتی یک‌ونیم میلیارد تومان هم چیزی نیست. وای به حال فیلم‌هایی که سیصد، چهارصدمیلیون تومان فروش می‌کنند. من نمی‌دانم برای این فیلم‌ها چه اتفاقی می‌افتد و شاید بگویم بخش عمده‌ای از سینمای ایران در چنین شرایطی به سر می‌برند.

قطار زندگی در نگارخانه الهه: نمایشگاه نقاشی‌های رضا بنی صدر در نگارخانه الهه گشایش یافت. در این نمایشگاه ۱۴ نقاشی با سبک مدرن و آبستره که با تکنیک اکرلیک خلق شده‌اند و از ساختارشکنی ترکیب رنگ‌ها تا مفهوم‌هایی نظیر زندگی را القا می‌کنند، ارائه شده است. این نمایشگاه تا ۲۱ بهمن ماه به روی دیوار نگارخانه الهه است و علاقمندان می‌‌توانند همه روزه به غیر از ایام تعطیل ۴ تا ۸ بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.