کلیات لایحه نقدی کردن یارانه‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس رد شد، اما کمیسیون برنامه و بودجه آن را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این کمیسیون در جلسه امروز، کلیات لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها را تصویب کرد، ولی تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات لایحه را به صبح روز دوشنبه موکول کرد. این کمیسیون پس از جمع‌بندی نهایی پیشنهاداتش را روز سه‌شنبه به کمیسیون ویژه ارسال می‌کند. هادی قوامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستور جلسه بعدازظهر دیروز کمیسیون برنامه و بودجه، با بیان این‌که سه مخالف و سه موافق در باره کلیات لایحه اظهار نظر کردند، تصریح کرد: عمده نظر مخالفان بر تورم‌زایی لایحه و ترجیح سیاست‌های غیرقیمتی بر سیاست‌های قیمتی بود و استدلال آنها این بود که در نقاط مختلف دنیا سیاست‌های قیمتی آثار منفی تورمی بر تولید، اشتغال و افزایش بیکاری داشته است، ولی سیاست‌های غیرقیمتی به این دلیل که سیاست‌های مدیریتی و زیرساختی است، می‌تواند شرایطی را فراهم کند که فرصت بیشتری برای هدفمند شدن یارانه‌ها به وجود آید.

وی درباره دلایل تصویب کلیات لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه افزود: جمع‌بندی اعضای کمیسیون این بود که در ضرورت تصویب کلیات لایحه شکی نیست، ولی در جزئیات لایحه نگرانی‌ها و پیشنهاد‌های متعددی قابل طرح است، به همین دلیل کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه صبح فردا به این موضوع می‌پردازد. همچنین مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رد شدن کلیات لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها در جلسه دیروز بعدازظهر کمیسیون خبر داد.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این خبر تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی پس از استماع نظرات وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون بانک مرکزی(پاشایی فام)، به اتفاق آرای کلیات لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها را رد کرد.