بازسازی بنای پارلمان فلسطین توسط ایران

رییس مجلس اعلام کرد: مجلس ایران بازسازی بنای پارلمان فلسطین که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه ویران شد را برعهده می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رییس مجلس در نطق پیش از دستور دیروز خود ابراز کرد: ماه بهمن که ماه فداکاری ملت بزرگ ایران و ظهور انقلاب اسلامی است امسال مصادف با پیروزی معجزه‌آسای ملت شجاع و مظلوم فلسطین علیه رژیم پلید صهیونیستی شد. لاریجانی ادامه داد: اینک نیز وظیفه خود می‌دانیم در بازسازی غزه قهرمان به مجاهدت خود ادامه دهیم؛ لذا از نمایندگان محترم مجلس کسب اجازه می‌کنم تا امروز اعلام کنیم، در کنار همکاری فراگیر با دولت جناب اسماعیل هنیه در بازسازی بسیاری از مساجد و مدارس، بیمارستان‌ها و منازل، مجلس شورای اسلامی بازسازی بنای پارلمان فلسطینی در غزه را که در بمباران‌های رژیم صهیونیستی منهدم شد را برعهده می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، این بخش از صحبت‌های لاریجانی با تکبیر نمایندگان و سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل همراه شد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: رفتار آمریکا در نشست‌های ۱+۵ در موضوع هسته‌ای آزمون دیگری است که واقعیت رویکرد «تغییر» دولتمردان آمریکا را برای ایران بهتر نشان خواهد داد. لاریجانی با اشاره به تغییرات اخیر در ایالات‌متحده آمریکا و آغاز دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما اظهار کرد: این تغییرات، با تغییر موضع رفتاری آمریکا مواجه شده است.

وی افزود: بعد از شرایط سیاه دولت بوش مشخص بود که فضای متفاوتی نیاز است تا آمریکا از شرایط نفرین شده خارج شود. لاریجانی گفت: سکوت در برابر جنایات اسرائیل نسبت به غزه و حمایت عملی آمریکا از این رژیم، شک‌های بسیاری در تئوری تغییر ایجاد کرده است، به ویژه اظهارات اخیر مبنی‌بر مسوولیت آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل، به جای دفاع از مظلومان فلسطین و همزمان با اعلام نگاه متفاوت نسبت به کشورهای اسلامی که در سخنرانی آغاز به کار رییس‌جمهور جدید این کشور مطرح شد، این تئوری را بیشتر در ‌هاله ابهام فرو می‌برد.

لاریجانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد رفتار آمریکا در نشست‌های ۱+۵ و موضوع هسته‌ای آزمون دیگری است که نسبت به الفاظ تغییر در لسان دولتمردان آمریکا واقعیت را برای ایران، بهتر نشان خواهد داد و مجموعه اقدامات آنان در این مسائل مورد رصد جدی ما قرار خواهد گرفت.

رییس مجلس همچنین با تاکید‌بر تحرکات سبک و موذیانه در پارلمان اروپا گفت: این تحرکات نشانه وقت ناشناسی آنان است و به نظر می‌رسد این دامی است که صهیونیست‌ها برای جلوگیری از نقش آفرینی اتحادیه اروپا در منطقه پهن کرده‌اند.