سخنگوی جبهه مشارکت ایران اسلامی گفت: همان‌طور که بارها گفته‌ایم همه کوشش مجموعه اصلاح‌طلبان این است که با یک کاندیدا وارد صحنه شوند. حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه اخیر دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: بحث ما پیرامون گزارشی بود که توسط کمیسیون برنامه مجلس هشتم درباره مسائل اقتصادی، مباحث تورم، افزایش نرخ بیکاری، افزایش فاصله طبقاتی دهک‌های بالا و پایین ارائه شده است و دفتر سیاسی از نحوه رسیدگی مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه که با تاخیر ارائه شده بود و نیز ابهامات موجود در هدفمند کردن یارانه‌ها و نامشخص بودن منابع درآمدی اعلام نگرانی کرد.

وی ادامه داد: مساله دیگر انتقاد به مسائل موجود در چگونگی برگزاری سالگرد درگذشت مرحوم مهندس بازرگان به عنوان فردی مبارز، خدوم و صادق، اولین رییس دولت موقت و عضو شورای انقلاب بود.

سخنگوی جبهه مشارکت همچنین گفت: با نزدیک شدن به دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار نظرات برخی نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال مجاز دانستن حضور نیروهای نظامی در انتخابات برانگیخته است. با توجه به غیرقانونی بودن این اقدام از مسوولان بلندپایه نظامی انتظار می‌رود که با التزام به قوانین کشور و فرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری مراقب باشند تا جایگاه ارزشمند حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح را پاس بدارند.