هشدار نسبت به نادیده گرفتن رای مردم

یک چهره اصولگرای منتقد دولت با هشدار نسبت به نادیده گرفتن رای مردم در انتخابات گفت: اگر بعضی از نهادهای کنترلی و نهادهایی که در فرآیند احراز صلاحیت‌‏ها قرار دارند از مدار عدالت خارج شوند و فضای انتخابات را به یک یا دو نفر محدود کنند، مانع مشارکت حداکثری مردم می‌‏شوند که این، به نفع نظام نیست. محمد خوش‌‏چهره در گفت‌‏وگو با ایلنا، با اشاره به سخنان اخیر آیت‌‏الله یزدی مبنی بر اینکه «مجوزی برای عبور از احمدی‌‏نژاد وجود ندارد»، گفت: این سخنان با معیار جمهوریت و اسلامیت نظام در تعارض است. وی افزود: انحرافاتی که ما تاکنون داشتیم این بود که در برخی مقاطع زمانی، بعضی از جریانات سیاسی فکری تلاش بر غالب کردن یک وجه بر وجه دیگر داشتند.

وی با انتقاد از افرادی که با تمسک به تعابیری از اسلامیت جایگاه و منزلتی برای رای مردم قائل نمی‌‏شوند، گفت: من از منشاء تحلیل آیت‌‏الله یزدی بی‌‏اطلاع هستم ولی مطمئنا ‏اینگونه تحلیل‌‏ها، سوء‌‏استفاده برخی افراد که از آن به عنوان ابزاری برای نفی جمهوریت استفاده می‌‏کنند را فراهم می‌‏آورد.

خوش‌‏چهره تاکید کرد: اینکه در انتخابات بر یک کاندیدا متمرکز شوند، تمامیت‌‏خواهی‌‏ ایجاد کنند و فضا را برای نفی دیگر رقبا فراهم کنند، با رقابت انتخاباتی که بخواهد خود را در مشارکت حداکثری نشان بدهد، در تعارض است.