سوال یک نماینده از وزیر امورخارجه در مورد سکوت این وزارتخانه پیرامون طرح ادعاهای مکرر از سوی کشور امارات در خصوص جزایر ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد. داریوش قنبری که با مهر گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به سوال خود از وزیر امور خارجه بیان داشت: این سوال در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد و من از پاسخ وزیر قانع نشدم، به همین دلیل این هفته منوچهر متکی با حضور در صحن علنی درمورد آن توضیح خواهد داد و طبق آیین‌نامه جدید مجلس، در مورد این سوال تصمیم‌گیری خواهد شد.

طبق آیین‌نامه جدید مجلس پس از پاسخ وزیران به سوالاتی که از آنان در صحن علی مجلس طرح می‌شود، نمایندگان به قانع‌کننده بودن توضیحات وزیر رای می‌دهند.

نماینده ایلام گفت: به نظر من وزارت امورخارجه در مورد ادعاهای کشور امارات پیرامون جزایر ایرانی برخورد مناسب و درخوری نداشته و این اهمال باعث شده که طرف مقابل جسورتر شود.

وی یادآورشد: این ادعاها اخیرا با بازی جدید اماراتی‌ها وارد فاز دیگری شده و ما می‌بینیم که این کشور با پرداخت رشوه به برخی کشورهای دیگر سعی می‌کند حمایت آنان را از نظر دیپلماتیک جلب کند. قنبری با اشاره به اینکه این نوع اقدامات نخواهد توانست خللی در مالکیت تاریخی ایران بر جزایر ۳گانه ایجاد کند، افزود: با این وجود سکوت وزارت امورخارجه قابل توجیه نیست.