برداشت عارف از آمدن خاتمی

معاون اول رییس‌‏جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به جلسه خود با خاتمی گفت: برداشت خبری تحلیلی من این است که انشاء‌‏الله خاتمی خواهد آمد و ایشان نسبت به گذشته بیشتر متقاعد شده‌‏اند و به صلاح جبهه اصلاحات است از کسی بخواهیم بیاید که بتواند تغییرات را مدیریت کند و هیچ راهی جز حرکت اجتماعی نداریم و انشاء‌‏الله با یک صدایی و با حضور گسترده مردم اتفاقی چون سال ۷۶ را رقم بزنیم. به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در جمع استادان دانشگاه ضمن انتقاد از عدم توفیق و عدم کارآیی دولت نهم تصریح کرد: متاسفانه با برخی عملکردها شاهد اجماع نسبی در دنیا بر علیه ایران هستیم، حتی کشورهای کوچک خلیج‌‏فارس که هیچ‌‏گاه جرات مخالفت با ما را نداشتند امروز راحت علیه ما موضع‌‏گیری می‌‏کنند و در مجامع بین‌‏المللی بر علیه ما رای مثبت می‌‏دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مباحث اقتصادی گفت: به‌‌‏رغم درآمد بالای نفت در سه سال اول دولت نهم یعنی مبلغ ۱۹۷میلیارد دلار درآمد نفتی ولی وقتی کارنامه دولت را دنبال می‌‏کنیم در یک کلمه کنار گذاشتن قانون برنامه چهارم را می‌‏بینیم، گفت: براساس قانون برنامه چهارم بنا بود که رشد اقتصادی ۸درصد داشته باشیم ولی امروز در خوش‌‏بینانه‌‏ترین وضعیت ۳/۶درصد رشد داشته‌‏ایم. همچنین در هشت سال اصلاحات شاهد کاهش روند تورم بودیم و قرار بود براساس برنامه چهارم تورم یک درصدی داشته باشیم که متاسفانه امروز براساس آمارها تورمی ۵/۲۵درصد را شاهد هستیم.

معاون اول رییس‌‏جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به ماده ۴۹ قانون برنامه چهارم توسعه با بیان اینکه این ماده حاصل تلاش و مجاهدت دانشگاهیان ما ظرف بیست سال بود، گفت: دانشگاه‌‏ها باید مرکز تولید علم باشند ولی متاسفانه امروز شاهد کنار گذاشتن ماده ۴۹ قانون برنامه چهارم هستیم و نگاه تمرکزی که امروز بر دانشگاه‌‏های ما غالب شده است قطعا به صلاح دانشگاه‌‏ها نیست.

وی ادامه داد: اگر می‌‏خواهیم در زمینه علم خودزنی کنیم بهترین کار بازنشسته کردن استادان است بازنشستگی در علم معنا ندارد.

وی با تاکید بر لزوم اصل اجماع در میان اصلاح‌‏طلبان گفت: باید از جبهه اصلاحات فقط یک صدا بیرون بیاید، گروه‌‏ها باید یاد بگیرند که با هم کار کنند که متاسفانه برخی اوقات، رقیب سعی می‌‏کند ما را در مسیری بیندازد که منجر به اختلاف شود و باید برنامه ما پیروزی تفکر اصلاحات باشد.

وی با تاکید بر این‌‏که وقتی اسم خاتمی می‌‏آید برخی مشکلات ما در عرصه بین‌‏الملل حل می‌‏شود، به جلسه خود با خاتمی اشاره کرد و گفت: برداشت خبری تحلیلی من این است که انشاء‌‏الله خاتمی خواهد آمد و ایشان نسبت به گذشته بیشتر متقاعد شده‌‏اند و به صلاح جبهه اصلاحات است از کسی بخواهیم بیاید که بتواند تغییرات را مدیریت کند و هیچ راهی جز حرکت اجتماعی نداریم و انشاء‌‏الله با یک صدایی و با حضور گسترده مردم اتفاقی چون سال ۷۶ را رقم بزنیم.