«آل‌پاچینو» نامزد بدترین بازیگر مرد سال

«آل‌پاچینو»، ستاره نام‌آشنای سینمای‌هالیوود نامزد جایزه بدترین بازیگر مرد سال ۲۰۰۸ شد.

نامزدهای جوایز «تمشک طلایی» که هرساله به بدترین‌های سینما تعلق می‌گیرد درحالی اعلام شد که در بخش بدترین بازیگران مرد، حضور «آل‌پاچینو» تعجب‌برانگیز است. در این بخش همچنین «ادی مورفی» در کنار «مارک واهلبرگ» چشم به دریافت جایزه‌ تمشک طلایی دارند. فیلم کمدی «گورو» ساخته «مایک میرز» بیشترین تعداد نامزدی را برای بدترین‌های سینمای سال ۲۰۰۸ دارد. نام این فیلم در بیشتر بخش‌ها به چشم می‌خورد و در هفت بخش ازجمله بدترین فیلم، بدترین فیلمنامه و بدترین کارگردان نامزد شده است.

در بخش بدترین فیلم‌های نامزد تمشک طلایی، «رویداد» ساخته «نایت شیامالان»، «هوتی و نوتی»، «ملاقات با اسپارتان‌ها» و «فیلم فاجعه» حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بخش نامزدهای بدترین بازیگر زن چهره‌های سرشناسی چون «جسیکا آلبا»، «کامرون دیاز»، «پاریس هیلتون» و «کیت‌‌هادسون» به چشم می‌خورد. تمشک طلایی اگرچه جزو جوایز رسمی سینمایی به حساب نمی‌آید، اما طرفداران زیادی دارد و همه ساله سینمادوستان منتظر اعلام برندگان تمشک طلایی می‌مانند. البته بازیگران نیز به نوبه خود از برنده شدن این جایزه نگرانند. برندگان جوایز تمشک طلایی روز ۲۱ فوریه و یک روز پیش از اعلام برندگان جوایز اسکار هشتادویکم اعلام خواهند شد.