گروه نور در هلند و بلژیک کنسرت می‌دهد

فارس- کریستف رضاعی سرپرست گروه موسیقی نور از اجرای این گروه در هلند و بلژیک خبر داد.

کریستف رضاعی سرپرست گروه موسیقی نور گفت: در این کنسرت‌ها به همراه گروه نور ۱۹ بهمن در رتردام هلند و ۲۰ بهمن در بلژیک به روی صحنه خواهیم رفت و قطعاتی از آلبوم «آلبا» را به همراه قطعاتی از مجموعه «کانتی گاسهای سانتاماریا» با ترکیب موسیقی ایرانی و آوازهای کردی اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص رپرتوار «کانتی گاسهای سانتاماریا» افزود: کانتی گاسهای سانتاماریا به معنی آوازهاست که یک مجموعه ۴۰۰ آوازی است که تم اصلی‌شان حضرت مریم است. این مجموعه که متعلق به قرن ۱۳ میلادی است در اسپانیا جمع‌آوری شده است و دلیل انتخاب ما نیز برای این رپرتوار ایجاد پل ارتباطی که در گذشته هم وجود داشته، است. این آهنگساز ادامه داد: این کانتی‌گاسها برای موسیقی قرون وسطی است که شباهت‌هایی نیز با موسیقی ایرانی امروزی و قدیمی دارد؛ چرا که موسیقی قرون وسطی همانند موسیقی ایرانی شفاها و بدون نت منتقل شده و هم اینکه مدال هستند و بر اساس یکسری مدل‌ها و دستگاه‌های مختلف اروپایی نوشته شده‌اند. رضاعی با بیان اینکه رپرتوار «کانتی گاسهای سانتاماریا» را منتشر خواهیم کرد، بیان داشت: بعد از اتمام پروژه «کانتی گاسهای سانتاماریا» آن را در قالب یک آلبوم موسیقی منتشر خواهیم کرد.

سرپرست گروه موسیقی نور در خاتمه خاطر نشان کرد: ما قصد داریم در آینده و با تمام شدن مجموعه کانتی گاسها، روی موسیقی رنسانس کار کنیم.