دومین نشست ویژه برای ترافیک تهران

دومین جلسه ترافیک

با حضور احمدی‌نژاد، قالیباف، چمران و چند مقام دولتی

در دومین جلسه ویژه بررسی ترافیک تهران به ریاست محمود احمدی‌نژاد، تصمیمات مناسبی در جهت کاهش ترافیک تهران و افزایش رفاه و خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از همه امکانات و توانایی‌های موجود برای کاهش و روان‌سازی ترافیک تهران، تصریح کرد: باید ضمن داشتن افق و راهبردهای بلند مدت، از راهکارها و اقدامات فوری و مدیریت صحیح برای کاهش ترافیک تهران استفاده کرد.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به لزوم جلوگیری از اقدامات موازی در زمینه ترافیک تهران، گفت: سهم حمل‌و‌نقل عمومی ازجمله اتوبوسرانی باید تا حداکثر ممکن در شهر تهران افزایش یابد.

در این جلسه مقرر شد، ضمن اعمال قانون درباره معاینه فنی خودروها برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا، همه مراکز مجاز ایران خودرو و سایپا که واجد شرایط هستند نیز با هماهنگی راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران خدمات معاینه فنی خودرو به مردم ارائه دهند.

کلیات طرح جامع حمل‌و‌نقل تهران در بخش‌های مختلف چشم‌انداز، راهبردها و ضرورت‌ها نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این طرح به صورت جامع بررسی و برای تصویب ارائه شود.

همچنین مقرر شد، شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی طرح‌ها و راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت خود را در راستای کاهش ترافیک و تسهیل در جابجایی شهروندان تهرانی ارایه کنند.

در جلسه ویژه بررسی ترافیک تهران که به دعوت رییس‌جمهور برگزار می‌شود؛ شهردار و رییس شورای شهر تهران، وزرای کشور و صنایع و معادن، قائم مقام وزیر راه و ترابری و رییس ستاد حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت، معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، استاندار تهران، مدیران شهری و جمعی از کارشناسان حضور دارند.

گفتنی است هفته گذشته هم جلسه مشترک دیگری با حضور احمدی‌نژاد و قالیباف درباره ترافیک تهران برگزار شد که در آن جلسه شهردار تهران خواستار توجه جدی دولت به بحث ترافیک شهری و اختصاص بودجه لازم برای متروی تهران شد.