«مردی برای تمام فصول» بهمن فرمان آرا در بهار 88

ایسنا- بهمن فرمان آرا، کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران پس از ساخت فیلم‌هایی چون «بوی کافور، عطریاس»، «خانه‌ای روی آب»، «یک بوس کوچولو» و «خاک‌ آشنا» سال آینده با کارگردانی نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» نخستین تجربه تئاتری خود را به روی صحنه می‌برد. «مردی برای تمام فصول» که یکی از نمایشنامه‌های کلاسیک جهان به‌شمار می‌رود، نوشته «رابرت بولت» است که فرمان آرا قصد دارد براساس ترجمه فرزانه طاهری این نمایش را به روی صحنه ببرد. نگار اسکندرفر‌ و محمد رحمانیان تهیه‌کنندگان این نمایش خواهند بود که بازیگران صاحب نامی از سینما و تئاتر در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

رضا کیانیان (سرتامس مور)، عزت‌الله انتظامی (کاردینال ولزی)، هدیه تهرانی (مارگرات مور)، آتیلا پسیانی (تامس کرامول)، مهتاج نجومی (آلیس مور) و حسن معجونی (مرد عام) از جمله بازیگران اصلی آن هستند که در کنار پیام دهکردی، بابک حمیدیان و هدایت هاشمی به ایفای نقش می‌پردازند.

بهمن فرمان‌آرا را در این نمایش محسن شاه ابراهیمی به‌عنوان طراح صحنه و لباس و احمد پژمان در مقام آهنگساز همراهی می‌کنند. تهیه‌کنندگان و کارگردان نمایش امیدوارند بهار سال آینده «مردی برای تمام فصول» را به روی صحنه ببرند. لازم به ذکر است، فیلم مردی برای تمام فصول با بازی پل اسکافیلد و ارسن ولز به کارگردانی فرد زینه مان در سال ۱۹۶۶ یکی از شاهکارهای تاریخ سینماست.