صوفی، رییس جدید رادیو: عزت‌الله ضرغامی با صدور دو حکم جداگانه محمدحسین صوفی را به سمت معاون صدا و حسن خجسته را به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما منصوب کرد. پیش از این صوفی معاون برنامه‌ریزی و نظارت و خجسته نیز معاون صدا بود. صوفی پیش از انتصاب به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت مسوولیت مرکز موسیقی و سرود سازمان را بر عهده داشت. خانه احمد شاملو تخلیه شد: با وجود تخلیه خانه احمد شاملو، خانه‌موزه «بامداد» برپا و نامه‌ها، عکس‌ها و «کتاب کوچه» این شاعر در سایت رسمی‌اش منتشر می‌شود. سیاوش شاملو - فرزند شاعر - پس از برنده شدن در مزایده اموال پدرش، روز جمعه، ۲۷ دی‌ماه وسایل او را از خانه‌اش برد. اما بنا بر تصمیم شورای خانه‌موزه بامداد متشکل از: آیدا شاملو - همسر شاملو ، ع. پاشایی - سرپرست انتشار آثار شاملو و تعدادی دیگر از دوستان این شاعر، خانه‌موزه بامداد (احمد شاملو) در محل منزل این شاعر تشکیل خواهد شد و هیچ‌یک از وسایل به مزایده‌رفته به این خانه بازگردانده نخواهد شد؛ بلکه قرار است دوستان و افرادی که از این شاعر، یادگاری‌ها و وسایلی را در اختیار دارند، در اختیار این شورا قرار دهند، تا موزه‌ای برپا شود.

آکادمی اسکار ۸۹ سالگی فلینی را جشن می‌گیرد : آکادمی اسکار، سه‌شنبه اول بهمن، با برگزاری نمایشگاهی از نقاشی‌ها و نوشته‌های متعلق به «فدریکو فلینی»، هشتادونهمین سال تولد این کارگردان افسانه‌ای سینمای ایتالیا و جهان را گرامی خواهد داشت. «فدریکو فلینی» روز بیستم ژانویه ۱۹۲۰ متولد و در روز ۳۱ اکتبر ۱۹۹۳ در شهر رم در سن ۷۳ سالگی درگذشت. درمیان تمامی کارگردانانی که کسب اسکار را تجربه کرده‌اند، «فلینی» در مقام کارگردان، توانست چهاربار جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی را کسب کند و از این حیث همچنان رکورددار است.

رونمایی از قدیمی‌ترین نسخه غزل‌های «حافظ»: قدیمی‌ترین نسخه از غزل‌های حافظ که در زمان حیات شاعر کتابت شده، در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود. این نسخه به کوشش علی فردوسی رییس بخش تاریخ و علوم سیاسی دانشگاه نتردام دو نامور در کالیفرنیا، در کتابخانه بادلیان دانشگاه آکسفورد کشف شد.

شب‌های شعر چشمه: روز دوشنبه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران از سلسله شب‌های شعر چشمه با موضوع «شاعران بدون کتاب» شب شعری برگزار می‌شود. در این نشست در میز مطبوعاتی آن کبوتر ارشدی، حسن کیائیان (مدیر انتشارات چشمه) و علی باباچاهی حضور دارند. همچنین در میز ترجمه احمد پوری سخن خواهد گفت.

شاعر میهمان این نشست هوشیار انصاری‌فر است.