4 مجرم اصلی جنایات غزه

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی‌در خطبه‌های نماز جمعه تهران، رژیم جلاد صهیونیستی، آمریکا، برخی از سران کشورهای عربی و سازمان‌های بین‌المللی را چهار مجرم اصلی پرونده سیاه جنایات در غزه دانست. به گزارش ایسنا، سخنران خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به حادثه غزه اشاره کرد و گفت: هیچ کس نیست که این صحنه‌های امروز غزه را ببیند و اندوه و ماتم بر دلش ننشیند. این حادثه دو پرونده دارد، یکی کاملا سیاه و ننگین و دیگری پرونده سفید و درخشان. در خط مقدم تشکیل دهنده‌های پرونده سیاه این حادثه، رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: دومین مجرم این پرونده رژیم آمریکا است که با پشتیبانی‌های پلید بوش در روزهای پایانی حکومت ننگین‌اش که کاخ سیاه را ترک می‌کند ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سومین مجرم این پرونده سیاه برخی از کشورهای عربی هستند که از خدا می‌خواهیم گزارشات دروغ باشد که برخی از این کشورها هزینه حمله به غزه را فراهم کرده‌اند و متاسفانه در گزارش‌ها آمده که برخی از این کشورها برای اسرائیل جاسوسی می‌کردند و نقاط حساس غزه را لو می‌دادند.

وی افزود: در شان ملت شجاع و غیور مصر نیست که حاکمانشان گذرگاه رفح را با اجازه اسرائیل باز کنند و همین جا به عنوان خطیب جمعه تهران حاکم مصر را نصیحت می‌کنم که سرنوشت خود را تا این حد به دست رژیم سیاه و منفور اسرائیل ندهد و گذرگاه رفح را برای کمک به مظلومان بی‌گناه باز کند و از مردم مسلمان مصر نیز می‌خواهم که به هر قیمتی که هست به میدان بیایند و بخواهند که این گذرگاه باز شود.

سید احمد خاتمی‌ادامه داد: مجرم چهارم این پرونده سیاه سازمان‌های بین‌المللی هستند. این سازمان‌ها برای دفاع از حقوق بشر به میان آمده‌اند. سازمان ملل امروز شده سازمان دولت‌ها و بشریت، باید به فکر سازمان ملل دیگری باشد. این سازمان امروز از آن آمریکا است و شورای امنیت نیز به جای آنکه امنیت در جهان را ایجاد کند به فکر امنیت آمریکا است و با این حق وتوها، امیدی به این سازمان‌ها نیست. این‌ها شریک جنایت هستند.