مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر موضوع مناسب‌سازی معابر شهر تهران گفت‌: در این راستا معلولان و جانبازان ویلچری در ستاد مناسب‌سازی معابر شهر تهران‌، به عنوان ناظر بر طرح‌‌های درحال انجام‌، همکاری می‌‌‌‌کنند‌‌.

مهندس سید صباح الدین متقی‌، مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران در موضوع مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان گفت‌: ستاد مناسب‌سازی معابر شهر تهران برای انجام هرچه بهتر این کار هماهنگی‌‌های زیادی را با همه دست اندرکاران آن اعم از معاونان فنی و عمران و شهرسازی مناطق انجام داده است‌‌.

وی افزود‌: هرچند در گذشته اقداماتی در این راستا انجام شده است اما انتظارات لازم را برآورده نکرده است که با بررسی‌‌هایی که انجام شده‌، عدم آشنایی با ضوابط مناسب‌سازی‌، معضلات حقوقی و مشکلات فنی از دلایل ضعف در این کار بوده است‌‌. متقی با بیان این که چارچوبی برای حل مشکلات مناسب‌سازی معابر تهیه شده است‌، خاطر نشان کرد‌: یکی از بهترین اقداماتی که در ستاد مناسب‌سازی انجام شده‌، استفاده از افراد ویلچری به عنوان ناظر بر طرح‌‌های در حال انجام است که هر هفته گزارش‌‌ها و مشکلات طرح‌‌ها را به ستاد ارائه می‌‌‌‌کنند‌‌.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر این که این کار با جدیت در حال انجام است‌، افزود‌: برای اجرای هرچه بهتر این کار با مشاوران و پیمانکاران آن نیز جلسات و هماهنگی‌‌هایی انجام می‌‌‌‌شود و حتی اقدامات مناسب‌سازی به عنوان الزام و ملاک ارزش‌‌گذاری مناطق در بازدید‌‌های دوره‌‌ای تعیین شده است‌‌.