حکمرانی «شوالیه تاریکی» بر جوایز سینمایی

نگاه سوم- فیلم «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان با دریافت پنج جایزه انتخاب مردم و نامزدی در جوایز سالانه چند اتحادیه سینمایی به موفقیت خود در فصل جوایز سینمایی امسال ادامه می‌دهد. این فیلم در سی و پنجمین دوره جوایز انتخاب مردم با دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین زوج سینمایی (برای کریستین بیل و هیث لجر)، بهترین فیلم اکشن، بهترین ترکیب بازیگران و بهترین ابرقهرمان سال را به دست آورد. این فیلم همچنین در فهرست نامزدهای بهترین فیلمبرداری سال قرار گرفت که از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا اهدا می‌شود.

«شوالیه تاریکی» برای دریافت این جایزه با فیلم‌هایی مانند موقعیت عجیب بنجامین باتن،‌میلیونر زاغه‌نشین، خواننده و مسیر ابتکاری رقابت می‌کند. این فیلم همچنین برای دریافت جایزه بهترین فیلم سال در جوایز اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا نیز نامزد شده است. همزمان دو انجمن نویسندگان شرق و غرب آمریکا نیز این فیلم را به عنوان نامزد جایزه بهترین فیلمنامه سال ۲۰۰۸ معرفی کرده‌اند.

انجمن صدای آمریکا نیز نام شوالیه تاریکی را در کنار مرد آهنی، وال-ای، یک ذره آرامش و‌ میلیونر زاغه‌نشین به عنوان نامزدهای بهترین صدا در فیلم اعلام کرده است. شوالیه تاریکی که ششمین فیلم از سری بتمن است، سال ۲۰۰۸ با فروش حدود یک‌میلیارد دلار، لقب پرفروش‌ترین فیلم سال جهان را به خود اختصاص داد.