تعطیلی ۵ روزه سینما‌ها: با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، سینماهای کشور از ساعت ۱۶ روز دوشنبه (۱۶ دی) تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۰ دی تعطیل خواهد بود. ثبت حماسه مقاومت خرمشهر توسط عکاس آمریکایی: تصاویر حماسه مقاومت و موزه دفاع مقدس خرمشهر در مجموعه کتاب مصور عکاس مشهور آمریکایی به‌نام نگاه به ایران به چاپ رسید. «مارک ادوارد هریس»، عکاس مشهور آمریکایی که سال گذشته از جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد این تصاویر را در کتاب مصور خود به نام «نگاه به ایران» چاپ کرده است.

تقدیر سپاه پاسداران از برنامه‌ کودک شبکه یک: مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما از عوامل برنامه‌ کودک و نوجوان شبکه یک قدردانی کرد. سردار علیرضا عظیمی جاهد در این نامه نوشته است: نظرسنجی از کودکان و نوجوانان سوسنگرد و دشت آزادگان نشان داد حضور دست‌اندرکاران برنامه کودک و نوجوان شبکه یک در این منطقه تاثیر زیادی در شناخت این گروه سنی نسبت به آزادی شهرشان از دست نیروهای بعثی عراق داشته است.

تجلیل بازیگر اسکاری از زیبایی‌های ایران: «ویگو مورتنسن»، بازیگر برنده اسکار هالیوود گفت: من مردم و زیبایی‌های ایران را دیده‌ام، هیچ‌کس نمی‌تواند مرا برای حمله به چنین کشوری قانع کند. این بازیگر منتقد سیاست‌های آمریکا افزود: معنای دموکراسی و آزادی در دوران کلینتون، بوش، نیکسون و... یا کندی هیچ تفاوتی نمی‌کند، معنای اصلی دموکراسی همان چیزی که حتی اوباما نیز درباره آن صحبت‌ کرد، این نیست که ما هر وقت که احساس نیاز کردیم فورا به کشورهایی چون پاکستان، ایران، ونزوئلا و هر جای دیگری حمله کنیم.

استقبال از «افسانه بروس‌لی» مهم‌ترین اتفاق سال‌ چین: مهم‌ترین اتفاق سینمایی چین در سال گذشته میلادی نه در دنیای سینمای این کشور آسیایی که در دنیای تلویزیون و پیرامون استقبال از مجموعه تلویزیونی «افسانه بروس‌لی» رخ داد. مجموعه تلویزیونی «افسانه بروس‌لی» با استقبال عظیم دوستداران سینما و بروس لی قهرمان اکشن دنیای هنرهای رزمی قرارگرفت. محبوبیت این مجموعه به قدری خوب بود که صنعت سینما را هم به فکر تولید فیلم‌های سینمایی - چند فیلم و نه یک فیلم- درباره این بازیگر خشن و مرد عضلانی و خشمگین سینمای هنک کنگ و چین انداخته است.

تماشاگران «کرگدن» از مرز ۱۸هزار نفر گذشتند: نمایش «‌کرگدن» ‌به کارگردانی فرهاد آئیش که از روز ۵ آذر در تالار ۵۷۹ نفری اصلی اجرای خود را آغاز کرده، با ۳۱ اجرا، ۱۸هزار و ۹۷۲ تماشاگر داشته است‌. نمایش «مانیفست چو» ‌نیز که از ۲۶ آذر به کارگردانی محمد رحمانیان ‌(به زبان انگلیسی) در تالار ۱۲۲ نفری چهارسو ‌روی صحنه رفته است‌، تاکنون با ۱۶ اجرا‌، ‌۲هزار و ۵۸۸ تماشاگر داشته است‌.