مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه هنوز مشکل بیمه رانندگان تاکسی بالای ۵۰ سال حل نشده است، گفت: پیگیر بیمه این رانندگان هستیم ولی تلاش‌های ما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

حسین تیموری کرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود ۷‌هزار و ۳۰۰ راننده تاکسی بالای ۵۰ سال مشغول به کار هستند که هنوز سازمان تامین اجتماعی با بیمه آن‌ها موافقت نکرده است و در واقع این افراد از همه امکانات و خدمات محروم هستند. وی تصریح کرد: در بین این رانندگان افرادی هستند که بیش از ۸۰ سال سن دارند و با داشتن حدود ۶۰ سال سابقه کار بیمه نیستند و مجبورند به‌رغم سن بالای‌شان همچنان کار کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد رانندگان بالای ۵۰ سال که سابقه بیمه‌ای حتی در مشاغل دیگر را دارند، امکان ادامه بیمه شان وجود دارد، ولی افراد کمی‌مشمول این قانون می‌شوند.

تیموری تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در انتظار مصوبه‌ای است که براساس آن بتواند این افراد را بیمه کند به همین دلیل پیگیر موضوع از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستیم تا بتوانیم مشکل این رانندگانی را که سال‌ها است به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام رانندگان تاکسی زیر ۵۰ سال بیمه شده‌اند، گفت‌: این مشکل در نهایت با مصوبه هیات وزیران و همکاری دولت و مجلس رفع خواهد شد که امیدواریم با توجه ویژه به این قشر زحمتکش شرایطی فراهم شود که آ‌ن‌ها بتوانند مانند سایر افراد جامعه از بیمه و خدمات آن بهره‌مند شوند.