وودی آلن:
کنسرت در آلمان
وودی آلن، کارگردان و بازیگر 73 ساله آمریکایی در شهر درسدن آلمان کنسرت جاز داد و قرار است در شهرهای پراگ، فلورانس و آمستردام نیز بنوازد.

وودی آلن در این کنسرت که گروه موسیقی جاز اورلئان آن را در قالب یک تور برگزار کرده بود شرکت کرد و کلارینت زد. خبرگزاری آلمان گزارش داده که این کنسرت جمعه شب 29 آذر برگزار شده و به اندازه تماشای یک فیلم سینمایی نیز طول کشیده است. وودی آلن از دوستداران موسیقی جاز به شمار می‌رود که از نوجوانی کلارینت می‌زده است. به نوشته پایگاه اینترنتی ویکی‌پدیا، آلن سال‌ها است که همراه با گروهی از دوستانش هر دوشنبه شب در هتلی در نیویورک جاز دیکسی‌لند می‌نوازد. وی که چندین بار برنده جایزه اسکار بوده حتی یک بار برای گرفتن این جایزه به هالیوود نرفته، چرا که مراسم اسکار با برنامه نوازندگی دوشنبه‌شب‌های او همزمان بوده است. در این کنسرت که در شهر درسدن آلمان برگزار شده بود بیش از یک هزار نفر شرکت کرده بودند.
چارلز دیکنز
راز مشکلات اقتصادی فاش شد


در آستانه کریسمس، انتشار کتابی درباره مشکلات اقتصادی «چارلز دیکنز» نویسنده بزرگ انگلیسی پیش از نوشتن رمان «سرود کریسمس» مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است. کتاب «مردی که کریسمس را اختراع کرد» نوشته «لز استندیفورد» تاریخ‌شناس و رمان‌نویس آمریکایی درباره مشکلات اقتصادی زندگی «چارلز دیکنز» با فروش خوبی در این کشور روبه‌رو شده است. «چارلز دیکنز» رمان‌نویس بزرگ انگلیسی که کریسمس در رمان‌هایش حضور درخشانی دارد، این روزها با کتاب «استندیفورد» به یاد مردم انگلستان و آمریکا بازگشته است. انتشار این کتاب همچنین باعث شده که فروش کتاب‌های «دیکنز» با نزدیکی به آغاز سال نو میلادی نیز افزایش یابد.
بهروز افخمی
«سن‌پترزبورگ1» 20 دی در تهران کلید می‌خورد


حمید اعتباریان از آغاز فیلمبرداری قسمت اول فیلم سینمایی «سن‌پترزبورگ» به‌کارگردانی بهروز افخمی در بیستم دی ماه خبر داد. حمید اعتباریان تهیه‌کننده فیلم «سن‌پترزبورگ» در گفت‌وگو با فارس گفت: تقریبا تمام عوامل فیلم قطعی هستند و پس از پایان دهه اول ماه محرم فیلمبرداری این فیلم را بیست دی ماه در تهران آغاز خواهیم کرد.
وی افزود: فیلمبرداری سن‌پترزبورگ در تهران و شمال انجام می‌شود و بخش کوچکی از فیلمبرداری آن در خارج از ایران خواهد بود. وی در مورد بخش دوم این فیلم گفت: در پایان بخش اول فیلم دو شخصیت اصلی آماده رفتن به سن‌پترزبورگ هستند و داستان آنها در سن‌پترزبورگ را در قسمت دوم این فیلم خواهیم دید. امین حیایی، محسن طنابنده، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند و امید روحانی از جمله بازیگران
«سن پترزبورگ» هستند.