حوزه هنری به خبر ساخت فیلمی بر اساس کتاب «دا» به کارگردانی تهمینه میلانی واکنش نشان داده و گفته است مجوز ساخت هر گونه فیلمی بر اساس کتاب «دا» تنها در اختیار حوزه هنری است.

مدیر مدرسه کارگاهی فیلم‌نامه‌نویسی حوزه هنری گفته است هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی حق استفاده سینمایی، تلویزیونی و رادیویی از کتاب «دا» را بدون اجازه و هماهنگی این مدرسه ندارد. به گفته وی، اگر کسی بر اساس این رمان فیلم‌نامه تهیه کرده باشد نیز اجازه استفاده از آن را بدون هماهنگی با مدرسه فیلم‌نامه‌نویسی حوزه هنری ندارد. تهمینه میلانی پیشتر به خبرگزاری فارس، گفته بود که مشغول نوشتن فیلم‌نامه‌ای بر اساس کتاب «دا» است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همان‌طور که قول داده بودیم، امیدوارم تا آن‌جا که از دست ما برمی‌آید، تا آخر دوره این دولت، کاری کنیم که کسی از هنرمندان و روزنامه‌نگاران بی‌دلیل بدون بیمه نباشد.


محمدحسین صفار هرندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بیمه هنرمندان اظهار داشت: خوشبختانه در دوره‌ای که ما کارمان را شروع کرده‌ایم، بیمه هنرمندان تقریبا در تمام موارد دو یا سه برابر شده است. در مورد طرح تکریم هم تعداد برخورداران از این طرح زیاد شده است. او افزود: طرح مستمری هم تعدادش بیش از دو برابر شده است. همچنین تعداد هنرمندانی که می‌توانستند مشمول بیمه قرار گیرند، الحمدالله رقم‌شان در این دوره، رقم بالایی است.