مجموعه مستند «طعم ایرانی» به کارگردانی مهرداد اسکویی و بهمن کیارستمی از ماه فوریه از شبکه تلویزیونی بی بی سی پخش می‌شود. مهرداد اسکویی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر گفت: این مجموعه که به زبان انگلیسی ساخته شده است راجع به دیدنی‌ها، فرهنگ،‌ ورزش، موسیقی و مردم ایران از منظر غذا است.

وی ادامه داد: « a taste of iran» مجموعه‌ای در چهار قسمت ۴۵ دقیقه‌ای است که قسمت اول و چهارم آن درباره گیلان و جنوب ایران است که تدوین و کارگردانی آن را من به عهده داشتم. اسکویی به فارس گفت: قسمت دوم این مجموعه درباره اصفهان و کاشان است و قسمت سوم آن درباره شیراز و یزد است که بهمن کیارستمی کارگردانی آن را به عهده دارد.

وی افزود: قسمت‌های اول، دوم و چهارم تقریبا تمام شده‌اند و برای ساخت موسیقی توسط علی صمدپور آماده هستند.

این مستندساز در ادامه افزود: قسمت آخر این مجموعه که کارگردانی آن را من به عهده دارم درباره جنوب ایران است که در بوشهر، دلوار، کیش و قشم کار کردیم.

اسکویی درباره پخش این مستند گفت: از نخستین شنبه تعطیل ماه فوریه پخش این مجموعه آغاز می‌شود که هر قسمت آن چهار بار تکرار خواهد داشت.

وی هدف از ساخت این مجموعه را پرمخاطب‌ بودن شبکه بی بی سی دانست و گفت: این شبکه روزانه یک و نیم میلیارد تماشاگر دارد و هدف از ساخت این مجموعه این است که فارغ از نظرهای سیاسی، فیلمی فرهنگی درباره ایران ساخته شود تا ایران را همانطور که هست به دنیا معرفی کند؛ چرا که متاسفانه رسانه‌ها ایران را به لحاظ سیاسی نشان می‌دهند، ولی این مستند کاملا از منظر اجتماعی و فرهنگی به ایران پرداخته است.