پخش فیلم محاکمه تروریست‌های گروگانگیر شرق کشور

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد که عناصر تروریستی که پرسنل نیروی انتظامی را به شهادت رساندند، دستگیر و تحت محاکمه قرار گرفته‌اند و در آینده نزدیک محاکمه آنها برای مردم به شکل علنی پخش می‌شود.

به گزارش مهر، کاظم جلالی در پی جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با فرماندهان ارتش، نیروی انتظامی و مسوولان وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه با حضور در جمع خبرنگاران توضیح داد : این جلسه دو بخش داشت، در یک بخش فرماندهان ارتش حضور داشتند که گزارش مفصلی از وضعیت ارتش و توانمندی‌های آن به کمیسیون ارائه کردند.

به گفته وی در این جلسه مقرر شد کمیته دفاعی کمیسیون با تشکیل جلساتی با رایزنی جدی با سایر دستگاه‌های کشور زمینه تقویت هر چه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در بخش دوم جلسه نیز که حدود ۳ ساعت برگزار شد با حضور مسوولان نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه موضوع امنیت در مناطق شرقی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارشی از روند رو به رشد امنیت در استان سیستان و بلوچستان و هماهنگی‌های دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و سیاسی برای تقویت امنیت تقدیم کمیسیون شد.

به گفته جلالی در این جلسه موضوع شهادت پرسنل نیروی انتظامی به دست گروه‌های تروریستی و اشرار نیز بررسی شد.

وی گفت : اسناد و مدارک مربوط به عناصری که در پاکستان این گروه‌های تروریستی را حمایت می‌کنند در اختیار دولت این کشور قرار گرفت و دولت پاکستان قول داد که با شدت برخورد کند.

وی گفت: خوشبختانه با هماهنگی بین نیروهای انتظامی و اطلاعاتی عناصری از این گروه‌های تروریستی دستگیر شدند و برخی از این افراد در درگیری‌های نیروی انتظامی کشته شدند، عده‌ای از آنها تحت محاکمه قرار گرفتند و در آینده نزدیک محاکمه این عناصر وطن فروش به شکل علنی برای مردم پخش خواهد شد تا مردم ما در جریان وطن فروشی این عناصر و پشتیبانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان قرار گیرند.