دنیای اقتصاد- سایت الف (وابسته به احمد توکلی) خبرداده‌است که دولت بنا دارد به جای ارائه لایحه طرح تحول اقتصادی به صورت فوریتی به مجلس، حذف یارانه سوخت را در لایحه بودجه 88 بگنجاند.

به نوشته این سایت، منابع مطلع در دولت خبر می‌دهند، احتمال صرف‌نظر کردن دولت از ارائه لایحه تحول اقتصادی و گنجاندن آن در میان تبصره‌های بودجه سال آینده زیاد شده است.

رویداد -
سایت الف وابسته به احمد توکلی خبر داد
نقدی کردن یارانه‌ها در قالب بودجه و منتفی‌شدن لایحه تحول
دولت تصمیم گرفته است به جای ارائه لایحه طرح تحول اقتصادی به طور فوریتی به مجلس، حذف یارانه سوخت را در لایحه بودجه سال 88 بگنجاند.
به گزارش الف درپی تاخیر در ارائه لایحه تحول اقتصادی به مجلس، اخبار رسیده از دولت حکایت از آن دارد که رییس‌جمهور تصمیم دارد اجازه قانونی برای حذف یا هدفمندکردن یارانه‌های سوخت را به طور ضمنی و در ضمن لایحه بودجه سال ۸۸ از مجلس اخذ کند.
یکی از سناریوهایی که با این هدف ارائه شده، افزودن تبصره‌ای به لایحه بودجه سال 88 است که به موجب آن، دولت یارانه گاز، آب و فاضلاب، برق، ‌بنزین، نفت خام، نفت کوره و گازوئیل را کاملا حذف و از فروش آن مالیات نیز اخذ کند و درآمدهای حاصله را به پرداخت نقدی به هفت دهک پایین جامعه، جبران کسر بودجه و پرداخت به صنایع آسیب‌دیده از این کار اختصاص دهد. نمایندگان کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی در مجلس قبلا با اشاره به حساسیت نقدی یا هدفمندکردن یارانه‌ها از دولت خواسته بودند قبل از اجرای تصمیم خود، مطالعات کافی انجام داده و به سوالات اقتصاددانان و نمایندگان مجلس درباره این طرح پاسخ دهد.
چگونگی مهار تورم ناشی از حذف یارانه‌ها، جایگاه تورم انتظاری در پیش‌بینی‌های دولت از تورم ناشی از حذف یارانه‌ها، چگونگی حمایت دولت از صنایع انرژی‌بر که سال‌ها است بر اساس انرژی‌های ارزان در ایران طراحی شده و کار می‌کنند و نیز ضمانت‌نامه‌های اجرایی پرداخت به موقع به خانواده‌های فقیر که از حذف یارانه‌ها شدیدا آسیب می‌بینند، از جمله سوالات اقتصاددانان و نمایندگان مجلس درباره طرح تحول اقتصادی است. کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در شهریور و مهرماه، طی دو گزارش جداگانه به صحن علنی به نمایندگان مجلس یادآوری کرد که دولت تاکنون به سوالات مطرح درباره طرح تحول اقتصادی پاسخ روشنی نداده است.قرار بود هفته گذشته دولت طرح فوریت‌دار تحول اقتصادی را تقدیم مجلس کرده و آقای احمدی‌نژاد برای دفاع از این طرح در مجلس حاضر شوند که این کار برای چندمین بار به زمان دیگری موکول شد. منابع مطلع در دولت خبر می‌دهند، احتمال صرفنظر کردن دولت از ارائه لایحه تحول اقتصادی و حذف یارانه‌ها و گنجاندن آن در میان تبصره‌های بودجه سال آینده زیاد شده است.