دنیای اقتصاد- غلامعلی حدادعادل در حاشیه‌ جلسه‌ علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های خود در همایش، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که قطار دولت باید روی ریل مجلس حرکت کند و پاسخ به این‌که آیا چنین تناسبی وجود دارد؟ گفت: از نظر من چنین تناسبی وجود ندارد، اگر وجود داشت، امروز با مشکلات مواجه نبودیم. وی ادامه داد: بنده فکر می‌کنم باید بیرون از مجلس فضایی وجود داشته باشد، تا طرح‌ها و لوایح مهمی مثل اصل ۴۴ یا طرح تحول اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد و این اقداماتی که بعدا می‌خواهد در مجلس و دولت مطرح شود و بعضا به صورت اختلاف مطرح می‌گردد، قبلا بررسی شود و به توافقی برسند و پس از آن عمل شود. حدادعادل گفت: این کار عقلایی و در همه جای دنیا مرسوم است و لذا ما باید تلاش کنیم که بیرون از مجلس و بیرون از دولت فضایی برای کمک به دولت و مجلس برای کار کارشناسی وجود داشته باشد. حال می‌شود اسم آن را حزب یا جمعیت گذاشت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این فضا عده‌ای می‌توانند کار کرده و روی مباحثی تفکر کنند تا مجلس بدون پشتوانه و عقبه نباشد، من همواره تاکید می‌کنم که مجلس اگر می‌خواهد هویت داشته باشد، این هویت صرفا از کنار هم نشستن ۲۹۰ نفر حاصل نمی‌شود. این هویت احتیاج به عقبه و پشتوانه کارشناسی دارد.

وی در پاسخ به سوالی که علت عدم حضور امروز رییس‌جمهور در مجلس را جویا شد و این‌که چقدر جو مجلس نسبت به این طرح عامل این قضیه بوده است، گفت: من احتمال می‌دهم که این لایحه هنوز مقداری کار داشته باشد، چون گاهی اتفاق می‌افتد که وقتی قرار است لایحه‌ای تقدیم مجلس شود، به این نتیجه می‌رسند که باید قدری بیشتر روی آن کار شود تا پخته‌تر شود. حدادعادل با تاکید بر این‌که این لایحه حتما باید در نهایت به مجلس بیاید، گفت: به نظر من دلیل عدم حضور، مواردی است که ذکر کردم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید گفته می‌شود تعدادی از دانشجویان به طور جدی از شما برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم دعوت به عمل آورده‌اند، گفت: این‌گونه مباحث همواره مطرح است و چیزهایی در این زمینه به گوش من رسیده، اما من هنوز به تصمیم قطعی نرسیده‌ام. حدادعادل در پاسخ به سوالی که پرسید پس احتمال کاندیداتوری شما برای انتخابات وجود دارد و به طور قطع این مساله را رد نمی‌کنید؟ گفت: فعلا به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده‌ام. وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید گفته می‌شود شما گزینه پیشنهادی برای ریاست سازمان صدا و سیما هستید، عنوان کرد: ۳۰ سال است که من همیشه گزینه پیشنهادی برای مدیریت صدا و سیما هستم، اما این‌طور نیست. خبرنگاری از حدادعادل پرسید امکان دارد که شما در این مسند قرار بگیرید؟ که وی با خنده گفت: نه بابا، دیگر چند جای دیگر می‌توانم باشم.