دنیای اقتصاد- آغاز جلسه علنی روز گذشته با تجمع تعدادی از نمایندگانی در جایگاه هیات رییسه همراه شد که نسبت به عدم اعلام وصول طرح‌های استیضاح وزیران جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، بهداشت و ارتباطات معترض بودند. تداوم این اعتراض‌ها در کنار تذکرات شفاهی تعدادی از نمایندگان در پایان جلسه علنی روز گذشته بالاخره باعث شد تا لاریجانی خطاب به معترضان بگوید که استیضاح دو تن از وزیران اگر که نمایندگان از جلسات با این دو وزیر قانع نشدند، در جلسه روز یکشنبه اعلام وصول خواهد شد.

سخنان لاریجانی پس از آن بیان شد که حدود ۲۰ نفر از نمایندگان به جایگاه هیات رییسه رفتند و اعتراض خود را به نحوه عملکرد رییس مجلس در برخورد با طرح استیضاح وزرا اعلام کردند.

اعتراض‌ها ادامه داشت تا آن که بالاخره با وساطت و مذاکره نواب رییس‌ یعنی محمدرضا باهنر و حسن ابوترابی فرد، معترضین پس از حدود نیم ساعت جایگاه هیات رییسه را ترک کرده و به صندلی‌های خود بازگشتند. اما پس از به پایان رسیدن دستورات روز گذشته مهلتی برای طرح تذکرات شفاهی در نظر گرفته شد که رییس مجلس هم در پاسخ به این تذکرات که در اعتراض به عدم اعلام وصول طرح‌های استیضاح وزیران جهاد کشاورزی و آموزش و پروش بود، گفت: اگر تا روز شنبه استیضاح‌کنندگان از طرح استیضاح وزرای مربوطه انصراف ندهند، در جلسه علنی یکشنبه آنها را اعلام وصول خواهیم کرد.