شهرام ناظری:
در قونیه کنسرت می‌دهد
«شهرام ناظری» از اجرای خود در قونیه به مناسبت سالمرگ مولانا خبر داد. شهرام ناظری در خصوص اجرای خود در قونیه گفت:‌

به دنبال ایجاد ارتباط خوب بین خوی و قونیه که بیشتر به واسطه برگزاری همایش مولانا در خوی برقرار شده از من دعوت شده تا در سالمرگ این شاعر بزرگ در قونیه اجرایی داشته باشم.
داریوش مودبیان:
دو اجرا از مولیر
بازیگر، کارگردان و مدرس باسابقه تئاتر ایران قصد دارد نمایشنامه‌ای از مولیر را در قالب دو اجرای همزمان به صحنه ببرد. داریوش مودبیان گفت: در نظر دارم یکی از کمدی‌های مولیر نمایشنامه‌نویس مشهور فرانسوی را به صحنه ببرم. این نمایش که ترجیح می‌دهم نام آن را نگویم، در گذشته‌های نه چندان دور به شکلی ایرانی شده و من قصد دارم متن اصلی و نسخه ایرانی آن را همزمان به صحنه ببرم.
ابوالفضل جلیلی و امیر نادری:
بزرگداشت در نانت


طی مراسمی در سی‌امین جشنواره سه قاره نانت، از «امیر نادری» و «ابوالفضل جلیلی» تجلیل شد.
«ابوالفضل جلیلی» که در فرانسه حضور دارد گفت: این مراسم به فیملسازانی اختصاص داشت که در جشنواره نانت دو بار برنده جایزه بزرگ بالن طلایی شده‌اند که من به همراه امیر نادری نیز مشمول این امر بودیم که در شب گذشته به همین مناسبت مراسمی برگزار شد. در این مراسم دکتر امید روحانی نیز حضور داشت و فیلم «انتظار» به درخواست امیر نادری به نمایش درآمد و همین طور فیلم «همه چیز تقسیم بر دو» یکی از جدیدترین ساخته‌هایم نیز به نمایش درآمد. جلیلی گفت: این فیلم را به همراه دانشجویانم ساخته‌ام که دو نفر از آنها محسن میرزاخانی و فرشته مستوفی در آن به ایفای نقش پرداختند.
محمدرضا اصلانی:
«آتش سبز» اعتبار فرهنگی مردم ایران


«محمدرضا اصلانی» در نشست فیلم «آتش سبز» در پاسخ به سوالی که چرا کرمان را برای روایت «آتش سبز» انتخاب کرده است؟ گفت: من این سناریو را برای قلعه بم نوشته بودم. سال‌ها و نزدیک به چهل سال است که از دوران جوانی‌ام هر سال به بم می‌رفتم و با آن زندگی می‌کردم. قلعه بم جزو نادر بناهای تاریخی است که نزدیک به سه هزار سال یک بنای فعال بوده نه متروک و مردم در آن سکونت داشتند، زندگی کردند، تلاش کردند و ادامه حیات دادند. وی افزود: این قلعه نماد تمامیت فرهنگی، تاریخی و ملی ما است که به ناگاه و ناخواسته با شقاوت زلزله بر او وارد شد و از میان رفت. اصلانی «آتش سبز» را عزاداری برای بم دانست و گفت: در عین حال این فیلم شادمانی بزرگی برای ملت ایران است که سه هزار سال با همه رنج‌ها و نامردمی‌ها برپا ماند و اعتبار فرهنگی‌اش را همچنان می‌تواند اعلام کند و این کار کوچکی نیست. وی خاطرنشان کرد: این که در این تاریخ زندگی کنم تنها نقطه اتکا و شوق‌آفرین هستی‌ است و بدون آن برایم زندگی سخت است و شادی می‌کنم برای این که در قله این فرهنگ ایستاده‌ام به همین دلیل هرگز فیلمی نمی‌سازم که برای سرگرمی باشد.
ایرج قادری:
با «پاتو زمین نذار» در جشنواره فجر


فیلم سینمایی «پاتو زمین نذار» به کارگردانی ایرج قادری و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی در جشنواره بیست و هفتم فجر اکران می‌شود. اسماعیلی گفت: طولانی شدن مراحل فنی فیلم باعث شد فصل اکران را از دست بدهیم. «پاتو زمین نذار» برای دریافت پروانه نمایش به ارشاد ارائه شده و به زودی پروانه صادر می‌شود. اما ترجیح می‌دهیم اولین نمایش فیلم در جشنواره باشد و پس از آن برای اکران عمومی برنامه‌ریزی کنیم. وی در ادامه افزود: در فرصتی که تا جشنواره باقی مانده ساخت آنونس، تیزر و طراحی پوستر و بیلبورد را انجام می‌دهیم و برای تبلیغات حرفه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم. «پاتو زمین نذار» قابلیت تبدیل شدن به یک اثر پرمخاطب را دارد و اگر درست به بیننده معرفی شود، از آن استقبال خوبی خواهد شد.