اول دی‌ماه؛ بزرگترین گردهمایی هنرمندان خاورمیانه در تهران

با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به آرت اکسپوی رسمی تهران،حضور ۶۲ نگارخانه در این رویداد بزرگ هنری قطعی شد. ‌ستاد خبری آرت اکسپوی تهران اعلام کرد، بزرگترین فروش رسمی آثار هنری در ایران، اول دی‌ماه در حالی در تهران برگزار می‌شود که تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش بزرگ هنری، ۶۲ نگارخانه به صورت قطعی حضور می‌یابند.

امیر عبدالحسینی، دبیر آرت اکسپوی رسمی ایران با اعلام خبر پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد هنری، از استقبال بیش از انتظار نگارخانه‌ها و مراکز هنری سراسر کشور از این رویداد خبر داد و افزود: با توجه به حجم آثار و هنرمندانی که قرار است در این همایش حضور یابند، این همایش می‌تواند بزرگترین گردهمایی هنرمندان خاورمیانه تا پایان امسال لقب گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که در ابتدای امر، ۸۶ نگارخانه برای حضور در این گردهمایی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: در انتهای روند انتخاب، برخی نگارخانه‌ها به دلیل ضعف کیفی آثار یا محتوای آثار امکان حضور در این همایش را نیافتند.

به گفته وی، در روز افتتاحیه آرت اکسپوی رسمی تهران، ۱۵۵۰ اثر از بیش از ۵۰۰ هنرمند در مجموع سالن‌های تالار وحدت تهران به نمایش در می‌آید که این موضوع در تاریخ هنری نمایش آثار هنری در ایران و حتی در خاورمیانه برای فروش آثار هنری بی‌سابقه است.

آرت اکسپوی رسمی تهران از اول دی‌ماه به مدت ۱۵ روز با نظارت و ساماندهی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت موسسه توسعه هنرهای تجسمی بنیاد رودکی در تالار وحدت برگزار می‌شود.