بهرام رادان
راننده تاکسی کارتون «تهران ۱۵۰۰»
«بهرام رادان» برای حضور در نخستین فیلم سینمایی انیمیشن «بهرام عظیمی» با عنوان تهران 1500 در نقش یک راننده تاکسی قرارداد بست.

به گزارش فارس، بهرام رادان، نخستین بازیگری است که برای حضور در این انیمیشن بلند قرارداد امضا کرده است. او که نقش اول مرد این انیمیشن را بر عهده دارد، با چهره انیمیشنی خود در نقش یک راننده تاکسی بازی خواهد کرد و مدل‌سازان این انیمیشن، کاراکتر رادان را به صورت انیمیشن سه بعدی در می‌آورند. بنا بر این گزارش، بهرام رادان پس از اتمام طراحی این انیمیشن، به جای کاراکتر خود صحبت خواهد کرد. در کنار این بازیگر سینما، از چهره و صدای حداقل ۱۰ بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در انیمیشن استفاده می‌شود. بنا به گزارش فارس، از چهره بهرام رادان برای طراحی این انیمیشن، عکاسی شده است و قرار است شخصیت او با تمام زوایا و خصوصیاتش به صورت انیمیشن دربیاید.


محمدرضا درویشی
کلیدر را با جانم نوشته‌ام
محمدرضا درویشی گفت: نوشتن قطعه کلیدر مثل سیاه‌چاله‌‌ای بود که هر چه در آن جلوتر می‌رفتم تلخ تر می‌شد و درواقع تاکنون قطعه‌ای به این تلخی ننوشته‌ام. اما این موسیقی برایم عزیز است و آن را با همه جانم نوشته‌ام.
پایگاه خبری فرهنگ وآهنگ اعلام کرد: قطعه کلیدر ساخته محمدرضا درویشی که بر اساس بخش‌هایی از رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی نوشته شده در کنسرت مشترک او با حسین علیزاده در روزهای 6 و 7 دی در تالار بزرگ کشور با حضور بخش ساز‌های زهی ارکستر سمفونیک ناسیونال اوکراین اجرا خواهد شد. این قطعه 52 دقیقه‌ای بخش اول این کنسرت مشترک را تشکیل می‌‌دهد.
این آهنگساز و محقق افزود: هر قسمت تصویری است از بخشی از رمان که پس از موسیقی با صدای خود آقای دولت‌آبادی شنیده می‌شود. یعنی ابتدا موسیقی شنیده می‌شود و بعد آن قسمت از رمان که موسیقی بر اساس آن ساخته شده. کار نگارش در بهار سال ۸۶ به پایان رسید و در تیر ماه همان سال به اوکراین رفتم و قطعه با اجرای بخش ساز‌های زهی ارکستر سمفونیک ناسیونال اوکراین ضبط شد. بعد در تهران صدای آقای دولت آبادی را بین قطعات گذاشتیم. در نهایت ۸ قسمت موسیقی برای هفت قسمت از کتاب طراحی شد که قسمت هشتم در حکم قسمت فینال قطعه است.


حمید فرخ‌نژاد
علاقه‌مندان بازیگری، بروند دستیاری کنند
حمید فرخ‌نژاد خطاب به جوانان علاقه‌مند بازیگری گفت: بروید دستیاری کنید، چون بازیگری که دوربین را بشناسد به مراتب بهتر است، او همچون راننده‌ای می‌ماند که مکانیکی یاد دارد.
این بازیگر سینمای ایران با بیان این مطلب در ادامه بیان کرد: من به همه جوانانی که در خودشان استعدادی می‌بینند، توصیه می‌کنم از راهش وارد شوند. اول دانشگاه را توصیه می‌کنم و در مرحله بعد کلاس‌های اساتید شاخص را پیشنهاد می‌کنم. در عین حال معتقدم تجربه و حضور در سینما ممکن است، آنها را به این نتیجه برساند که مثلا در کارگردانی یا گریم و غیره استعداد بیشتری دارند پس از سواد قضیه غافل نشوند و در کنار آن تجربه خیلی مهم است. بازیگر «عروس آتش» در پاسخ به سوال فریدون جیرانی درباره اینکه چه فیلم‌هایی را احتمالا در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد داشت، از فیلم‌های «پوسته» و «حریم» نام برد و افزود: ممکن است که فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا، محسن امیر یوسفی و تعدادی از فیلم‌هایی که سه تا چهار سالی است ساخته شده و برخی به‌ دلایل فنی و برخی به‌دلایل غیرفنی، اجازه نمایش پیدا نکردند، شرایط حضورشان در جشنواره فیلم فجر فراهم شود.