پرداخت نقدی معوقه‌های بازنشستگان

محمود احمدی‌نژاد دیروز در همایش «سپاس بازنشستگان از رییس جمهور» با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال ۷۹، گفت: قانون، اجازه‌ پرداخت این پاداش‌ها به صورت سهام را داده است؛ ... ... اما چون سهام عدالت مشکل بازنشستگان را حل نمی‌کند، قصد داریم با انتقال آن به برخی نهادها و سازمان بورس آن را به صورت نقدی پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در مراسمی که از سوی بازنشستگان برای سپاس از وی ترتیب داده شده بود، با اعلام این خبر اضافه کرد: به تدریج سهام را به سازمان بورس منتقل می‌کنیم تا بتوانیم مبلغ مورد نظر را به صورت نقدی به بازنشستگان پرداخت کنیم. وی ادامه داد: باید با زمان‌بندی این مساله را حل کنیم. شما نیز باید حوصله کنید تا با مدیریت مسائل حل شود. رییس‌جمهور اظهار کرد: این جزو آرزوهای من بوده که در این بخش بتوانیم معوقات را پرداخت کنیم و عزیزانی که چندین سال کار کرده‌اند، بتوانند پاداش‌شان را بگیرند. احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که «در طول این سه سال و چند ماه گذشته لحظاتی شیرین‌تر از لحظات ملاقات با بازنشستگان برایم وجود نداشته»، تصریح کرد: حقیقتا وقتی شما بازنشستگان را زیارت کردم، به یاد پدر مرحومم افتادم و همه‌ شما را جای پدرم فرض کردم. علت دیگر این بود که ذخایر عظیم بازنشستگان را دیدم که خداوند به ما اعطا کرده است. رییس‌جمهور همچنین با اشاره به دستور خداوند در مورد احترام به بزرگان و اینکه این امر باعث بازشدن درهای رحمت الهی می‌شود، اظهار کرد: بزرگان کانون محبت، عشق و مهرورزی هستند و احترام به آنان جزو فرهنگ و اعتقادات ماست. وی اضافه کرد: جلسه‌ای که برگزار شده، ناشی از لطف و بزرگواری شماست؛ در حالی که این جلسه باید به سپاس از شما بزرگان تبدیل شود. احمدی‌نژاد با یادآوری این نکته که هنوز جای جلسه‌ تقدیر از عزیزان پیشکسوت خالی است، خاطرنشان کرد: به نظر من در کلمه‌ بازنشستگی نوعی ضعف وجود دارد و بهتر است از واژه‌ای نظیر پیشکسوت استفاده شود. این واژه باعث می‌شود همه بدانند اینجا یک خزانه است. رییس‌جمهور همچنین نظرخواهی از بازنشستگان برای انتخاب واژه‌ای مناسب به جای بازنشسته را خواستار شد. احمدی‌نژاد در ادامه از تمام دستگاه‌ها خواست از همه افرادی که در هر سال ارتباط‌شان با سازمان قطع می‌شود، تجلیل کنند و این مراسم در همه جای ایران برگزار شود. رییس‌جمهور همچنین به وزارت رفاه توصیه کرد با توجه به ترمیم بخشی از حقوق بازنشستگان، اقدامات لازم را ادامه دهد و سهمیه‌ ویژه‌ای برای حج عمره‌ بازنشستگان در نظر گرفته شود. وی گفت: باید هزینه حج عمره‌ همسران حاضر در جمع را وزارت رفاه پرداخت کند و هزینه‌ حج عمره‌ خودشان را نیز خودشان پرداخت کنند. رییس‌جمهور در پایان از بازنشستگان خواست با توجه به این که خداوند به حرف بزرگترها بیشتر احترام می‌گذارد، برای عظمت و آبادانی ایران و ملت، همچنین برای اینکه موانع از برابر ملت ایران برداشته شود، دعا کنند.در ادامه مراسم، وزیر رفاه، میانگین افزایش حقوق بازنشستگان در نظام هماهنگ پرداخت را قابل توجه عنوان کرد و گفت: در مورد حقوق بازنشستگان، رقم حداقل ۳۰۷ هزار تومان به ۴۵۷ هزار تومان رسیده است. عبدالرضا مصری با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حمایت از بازنشستگان افزود: در طول سه سال گذشته اقدامات مستمری برای بازنشستگان در زمینه‌های اوقات فراغت و حفظ کرامت آنها انجام گرفته که در این راستا خانه‌های مهر به زودی برای بازنشستگان ایجاد می‌شود. وی همچنین از اختصاص سهام پتروشیمی جم برای پاداش بازنشستگان قبل از سال ۷۹ خبر داد.

حسابش با کرام‌الکاتبین است

دیدار بازنشستگان با رییس‌جمهور حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت. در این مراسم معلم کلاس اول رییس‌جمهور حضور داشت که به همراه یکی از بازنشستگان هیات علمی به رییس‌جمهور حلقه‌ گل هدیه داد که رییس‌جمهور آن را به گردن معلم کلاس اول خود انداخت. معلم کلاس اول رییس‌جمهور بر بازوی وی بوسه زد و لوح سپاس بازنشستگان نیز به رییس‌جمهور اهدا شد و در کنار آن حمایلی مزین به پرچم ایران که سپاس بازنشستگان بر روی آن نقش بسته بود بر شانه رییس‌جمهور آویخته شد. گروه کر بازنشستگان، آهنگ قدیمی «بردی از یادم» و «ای ایران»‌ را خواندند که هنگام اجرای آهنگ «بردی از یادم» تعدادی از بازنشستگان گریستند و هنگام اجرای سرود «ای ایران» بازنشستگان قیام کردند. بازنشستگان در حین سخنرانی رییس‌جمهور به طور مرتب درخواست‌های خود را مطرح می‌کردند و از وی درخواست عیدی و تشرف به حج عمره را داشتند. یکی از بازنشستگان گفت: من ۵۰ ساله هستم و مشکل بیمه درمانی دارم که رییس‌جمهور گفت: چه‌طور شد سن خانم‌ها از ۵۰ سال بالا زد. یکی از بازنشستگان راه‌آهن از یکی از روسای سازمان در مورد نپذیرفته شدن قرار ملاقات گله کرد که رییس‌جمهور در پاسخ گفت: اگر این مساله درست باشد، حسابش با کرام‌الکاتبین است.