قانون حداقل دستمزد حذف نمی‌شود

رییس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی گفت: حذف حداقل افزایش دستمزد سالانه حقوق بگیران به دلیل چالش آن با جهش نرخ تورم ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها است. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره حذف حداقل دستمزد در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: این موضوع یکی از محورهای پیشنهادی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها است، اما مفهوم آن حذف نظام حداقل دستمزد حقوق بگیران نیست.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه چهارم توسعه دولت باید دستمزد کارگران و کارمندان خود را سالانه افزایش دهد و دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها قصد اصلاح این حکم برنامه را دارد.

رییس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی تصریح کرد: اصلاح برنامه به این دلیل خواهد بود که دولت دیگر مکلف به جبران نرخ تورم سالانه در دستمزدها نباشد، زیرا این تصور وجود دارد که با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها قیمت‌ها ناگهان و به یکباره رشد خواهد کرد و تورم اضافی را به وجود خواهد آورد.

این گزارش حاکی است سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی نیز در گفت‌و‌گو با فارس اعلام کرد: پیشنهاد حذف حداقل حقوق و دستمزد در طرح تحول موقتی است و پس از ۲ ماه از تصویب قانون در چارچوب آیین‌نامه‌های جدید اصلاح خواهد شد.