وزیر دفاع: ما طرفدار صلح هستیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بسیجیان را نماد« ایستادگی و مقاومت»، منادی «عزت،استقلال، اقتدار و انسجام»، تکیه‌گاه «قدرت دفاعی» و محور اصلی «نوآوری و شکوفایی» توصیف کرد و این ایام را به آنها تبریک گفت. به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار طی سخنانی در اجتماع بسیجیان وزارت دفاع گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که دشمنان ما از این‌که جنگی را به ما تحمیل کنند می‌ترسند، این‌کار را شما بسیجیان و نیروهای مسلح انجام داده‌اید. امروز همه قدرت‌های دنیا می‌دانند که جمهوری اسلامی خودش پیش‌قدم برای جنگ نمی‌شود، ما طرفدار صلح هستیم، ما پیام‌آور صلح هستیم چون که اسلام پیام‌آور صلح است، ما طرفدار شروع جنگ نیستیم، اما همه این‌ها هم دانسته‌اند که جمهوری اسلامی ایران و ملت سرافراز و بسیجیان شجاع آن هیچ تحمیلی را، هیچ زورگویی و گردن کلفتی را از هیچ قدرتی در دنیا تحمل نمی‌کنند، آنهایی که بعضا ما را تهدید می‌کنند، بدانند که ملت بسیجی ما تهدیدپذیر نیست. بنابراین هم در جنگ تحمیلی، هم پیش از آن و هم بعد از آن تا به امروز، اگر این مجموعه نمی‌بود تا این انبوه عظیم نیروی فعال را به وجود آورد، بدون شک جمهوری اسلامی نمی‌توانست در مقابل این همه توطئه و خباثت و دشمنی و سنگ‌اندازی مقاومت کند. وی اظهار کرد: امروز تفکر بسیجی با حضور دولتی بسیجی تقویت شده، دولتی که رییس‌جمهور آن یک بسیجی حقیقی است، بسیجی میدان جنگ دیده، خطر کشیده و

کتک خورده انقلاب، دولتی که مردم‌محوری، تلاش در جهت افزایش خدمت‌رسانی، دنبال کردن عزت‌مندی درعرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و بسترسازی برای عدالت را جهت‌گیری اصلی خود قرار داده است. همین خصلت باعث شد تا توان ارائه و اجرای طرح‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز را داشته باشد. وی در همین زمینه یادآور شد: طرح تحول اقتصادی هم که امروز توسط دولت مطرح شده مسلما در اجرا، نیاز به افراد بسیجی دارد؛ چراکه طرحی مبتنی بر تفکر بسیجی است و لذا بسیجیان باید در میدان اقتصاد هم تا آن‌جایی که توان دارند و می‌توانند پیشقدم شوند، باید نقشی بی‌بدیل در این طرح بزرگ ایفا نمایند و در این صورت است که می‌توان نتیجه ملموس آن را در سطح جامعه در زمانی کوتاه مشاهده کرد و از این طریق بار دیگر دشمن را مایوس و ضمن خشنودی ولایت امر مسلمین، دل آقا امام زمان را شاد کند.

وزیر دفاع سومین جهت‌گیری و نقش بسیج را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و گفت: روزی حضرت امام(ره) فرمودند؛ « باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است؛ چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان بوجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد» و امروز ما شاهد به بار نشستن این تفکر و رهنمود جهانی معمار بزرگ انقلاب در سطح منطقه و جهان هستیم. امروز از آمریکای لاتین تا آفریقا تا تمامی منطقه خاورمیانه شاهد تاثیرگذاری بسیج و بسیجی هستیم، این همان تفکری است که در لبنان معجزه کرد و ارتش تا دندان مسلح رژیم غاصب صهیونیسم را دچار شکستی سخت نمود. وی در تحلیل وضعیت آمریکا در سطح منطقه و چالش‌های پیش رو گفت: تفکر راهبردی و نظامی آمریکا حضور مستمر در منطقه و حفظ امنیت اسرائیل بود و بر اساس همین راهبرد آنها تلاش کردند تا در لبنان جبهه وسیعی متشکل از گروه‌های دینی و ملی در مقابل مقاومت ایجاد کنند تا از این طریق حزب‌الله را وارد یک جریان تفرقه‌انگیز کرده و رسالت آن را مخدوش کنند، اما بحمدالله با حرکت مدبرانه و حکیمانه بسیجیان لبنان این طرح خنثی شد.