دومین حراجی «بانهامس» در خاورمیانه برپا می‌شود

اثر: فرهاد مشیری

دومین حراج بزرگ هنری «بانهامس» در خاورمیانه، چهارم دی‌ماه سال جاری با فروش آثاری از سهراب سپهری، فرامرز پیلارام، محمد احصایی، رضا مافی و ... در هتل مریج دبی برگزار می‌شود.

«بانهامس» امسال با حضور ۵۰درصدی آثار هنرمندان ایرانی برگزار خواهد شد که در میان آنها آثار کمیابی همچون تابلویی از مجموعه درخت‌های سهراب سپهری با قیمتی معادل ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار، آثاری از فرامرز پیلارام با قیمتی معادل ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار، آثاری از حسین زنده‌رودی با قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار، اثری از پرویز تناولی با قیمتی معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار، اثری از محمد احصایی با قیمتی معادل ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار در کنار هنرمندانی از امارات، هند، پاکستان و غیره به‌ فروش می‌رسند.

‌همچنین در این دوره از حراجی «بانهامس» آثاری از دیگر هنرمندان ایرانی همچون مارکو گرگوریان، ژازه طباطبایی، بهمن دلخواه، فرهاد مشیری، رضا درخشانی، کوروش شیشه‌گران و... به فروش می‌رسند. حراجی «بانهامس» در مارس سال ۲۰۰۸ نیز میزبان آثاری از هنرمندان ایرانی بود، به‌طوری که اثری از فرهاد مشیری باعنوان «عشق» با قیمتی بالغ بر یک میلیون دلار به فروش رسید و دو روز پیش نیز در این حراجی که در موزه «رویال میراژ» دبی برگزار شده بود، آثاری از حسین زنده‌رودی، آیدین آغداشلو، فرهاد مشیری و... با قیمت‌هایی بالا به فروش رسید.