ابراهیم حاتمی‌کیا
زهر «به رنگ ارغوان» از بین رفته است
ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینما در قالب نشستی با عنوان بررسی سینمای دهه‌ 70، پس از نمایش «آژانس شیشه‌ای» در جمع دانشجویان دانشگاه شریف به سوالات مختلفی پاسخ داد.

حاتمی‌کیا در پاسخ به سوالی که درباره‌ «به رنگ ارغوان» مطرح شده بود نیز اظهار کرد: این فیلم درحال حاضر توقیف شده است و ما در پی رفع این مساله‌ایم و امیدواریم بتوانیم در جشنواره فجر امسال آن را به نمایش بگذاریم. اکنون سه‌سال از زمان ساخت این فیلم گذشته و اگر زهری هم در فیلم موجود باشد، با گذشت زمان از بین رفته است. کارگردان «حلقه سبز» در پاسخ به سوالی که نظر او را درباره‌ رسول ملاقلی‌پور جویا شده بود نیز گفت: ملاقلی‌پور پیشگام سینمای جنگ است و من روزی هنگامی که فیلم‌های او را درسینما می‌دیدم از خود می‌پرسیدم که آیا روزی خواهد آمد که این تعداد آدم به تماشای فیلم من بنشینند؟ فیلم‌های ملاقلی‌پور دلی بود و کلا نسل ما نیز همین‌گونه است. اما این میزان در رسول به مراتب بالاتر از ما بود.




شهرام ناظری
همایش شمس و مولانا در سطح جهانی
شهرام ناظری خواستار برگزاری کنگره‌ای جهانی برای شمس و مولانا شد.




به گزارش ایسنا، شوالیه آواز ایران که شامگاه گذشته (دوشنبه، چهارم آذر ماه) پیش از اجرای کنسرتش در همایش «شمس و مولانا» در خوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: می‌خواهم چند کلمه صحبت کنم. دلم می‌خواهد حرف بزنم؛ به جای این‌که آواز بخوانم؛ چون حرف‌های زیادی در سینه داریم؛ اما کم فرصت می‌شود که حرف بزنیم.
ناظری تصریح کرد: جا داشت چنین برنامه‌ای در سطح کنگره جهانی برگزار می‌شد که همه مولاناپژوهان جهان حضور داشتند؛ اما همین به عنوان قدم اول نیز رضایت‌بخش است، تا پل دوستی بین خوی و قونیه ایجاد شود. سال‌ها بود که این ارتباط و پل دوستی می‌خواست ایجاد شود؛ اما نمی‌شد، که به اعتقاد من، این‌ کار خیلی بزرگی است.
این خواننده در ادامه تاکید کرد: آمدن هیاتی از ترکیه باید باشکوه‌تر برگزار می‌شد؛ دلم می‌خواست زیر پای خانم اسین چلبی سراسر گل بریزم و نشان طلا را به وی تقدیم کنم و از ایشان که تکه‌ای از مولانا است و با این خستگی و دشواری آمده‌ است، عمیقا سپاسگزارم.
همچنین حاضران با تشویق‌های مکرر، از ناظری درخواست کردند «اندک اندک» را اجرا کند، که عنوان کرد که گروه برای این قطعه تمرین نداشته‌اند؛ اما با این حال به اجرای بخشی از آن پرداختند.
مهران مدیری
بازگشت با سومین مجموعه نوروزی
«مهران مدیری» مجموعه تلویزیونی نوروز شبکه سه سیما را کارگردانی می‌کند.




به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی نوروز ۸۸ نیز به کارگردانی «مهران مدیری» ساخته خواهد شد. بنابر این گزارش، این سریال، سومین سریالی است که «مهران مدیری» کارگردانی آن را برای پخش در ایام نوروز بر عهده می‌گیرد که داستان آن توسط تیم نویسندگانش در سال‌های اخیر متشکل از پیمان قاسم‌خانی، محراب قاسم‌خانی، امیر مهدی ژوله و خشایار الوند نوشته می‌شود. بنا بر این گزارش، بازیگران این مجموعه تلویزیونی که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، در حال انتخاب هستند و مهران مدیری این روزها، مشغول بازبینی لوکیشن‌ها برای آغاز کار است. مدیری پیش از این مجموعه تلویزیونی «جایزه بزرگ» در سال ۸۴ و «مرد هزار چهره» را در سال ۸۷ برای پخش در ایام نوروز کارگردانی کرده است. وی در کارنامه خود کارگردانی و بازی در جنگ‌ها و کارهای ترکیبی که در ایام نوروز پخش شده‌اند را نیز در کارنامه کاری خود دارد و برخی از مجموعه‌های روتین «مدیری» نیز در ایام نوروز ادامه یافته اما «جایزه بزرگ» و «مرد هزار چهره» دو مجموعه داستانی هستند که مدیری آنها را برای پخش در نوروز ساخته است. «مرد هزار چهره» آخرین مجموعه تلویزیونی «مهران مدیری» در مقام کارگردان است.