احتمال فروریزی کامل ساختمان تئاتر شهر به دلیل عملیات ساخت مترو در ضلع شمالی و عملیات ساخت مجتمع فرهنگی در ضلع جنوبی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، حسین پارسایی با اعلام اینکه از زمان ریزش دیوار تالار قشقایی اقدام چشمگیری توسط هیچ نهادی صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در این مدت فقط جلسه گذاشتیم و حرف زدیم و قول گرفتیم، اما عملا شاهد هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه نبودیم.

وی افزود: با توجه به مطالعاتی که داشتم اگر این ریزش ادامه پیدا کند به دلیل اینکه سازه مجموعه تئاتر شهر مدور است، این ریزش باعث خواهد شد که نصف ساختمان تئاتر شهر به یکباره فرو ریزد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی درمورد عملیات ساخت ایستگاه مترو در ضلع شمالی مجموعه تئاتر شهر هم گفت: متاسفانه با وجود جلسات و اعتراض‌‏هایی که از سوی ما و اهالی تئاتر چندی پیش برای ساخت ایستگاه مترو انجام گرفت، اما چند روز پیش متوجه شدم که حفاری‌‏های انجام گرفته تا ۴۰ متری ستون‌‏های تئاتر شهر نیز ادامه پیدا کرده است.

پارسایی ادامه داد: در اینکه ایستگاه مترو و اماکن مذهبی باید در هر منطقه و شهری وجود داشته باشد، شکی نیست و همه بدانند جامعه هنری کشور به هیچ عنوان منکر ساخت و ساز این اماکن تاثیر گذار و مذهبی نیست و به همین خاطر نباید به عده‌‏ای اجازه سوء استفاده بدهیم که از ادبیات ما تعبیر دیگری کنند. ما فقط خواهان این هستیم که اگر قرار است این اماکن درمحوطه‌‏های کناری مجموعه تئاتر شهر ساخته می‌‏شوند متناسب وضعیت این مجموعه که قلب تئاتر کشور است، ساخته شوند.

وی تاکید کرد: از نظر من مجموعه تئاتر شهر یا برای عده‌‏ای مهم نیست یا برای عده‌‏ای مهم است. اگرمهم است چرا به آسیب‌‏های آن توجهی نمی‌‏کنند و اگر توجه می‌‏کنند چرا تا این حد در ترمیم آن تاخیر دارند.