در اجرای هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران شهر تهران برای اولین بار در کشور، بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل اتاق عمل و اتاق مراقبت‌های ویژه قلب (CCU) و با تجهیزات تخصصی ظرف مدت کمتر از ۳ ساعت بر پا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی محبی‌راد، سخنگوی هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران شهر تهران گفت: در اجرای هفتمین مانور زلزله ۳ بیمارستان صحرایی مجهز کامل در مناطق ۲۲ و۲۰ و محوطه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر پا می‌شود که از این میان یک بیمارستان با استفاده از تجهیزات روز دنیا به صورت کامل در ظرف کمتر از ۳ ساعت بر پا خواهد شد.

وی در مورد قابلیت‌های بیمارستان صحرایی که در روز مانور بر پا می‌شود، گفت: از جمله قابلیت‌های این بیمارستان، سریع‌الاحداث بودن و برخورداری از تجهیزات کامل یک بیمارستان مجهز است که ظرف کمتر از ۳ ساعت قابل بر پایی و جمع‌آوری است.

محبی‌راد در ادامه با اشاره به بکارگیری کپسول‌های اطفا حریق بسیار کوچک و دارای قابلیت‌های بالا در اجرای این مانور گفت: این کپسول که بسیار کوچک است ۵ برابر کپسول‌های معمولی قدرت اطفا حریق دارد و علاوه‌بر اطفا مواد شیمیایی در اطفا حریق ناشی از بنزین و الکترونیک هم کاربرد دارد. سخنگوی هفتمین مانور سراسری مدیریت بحران ادامه داد: در اجرای مانور از سرویس‌های بهداشتی و حمام سیار و مخازن آب و سوخت انعطاف‌پذیر نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: مخازن سوخت انعطاف‌پذیر این قابلیت را دارند که در صورت سقوط از ارتفاع نیز هیچ خطری را متوجه افراد نمی‌کنند و این مخازن برای اولین بار در اجرای مانورهای زلزله استفاده می‌شود.