یارانه 70هزار تومانی در لایحه دولت

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت از پیش‌بینی پرداخت یارانه نقدی ۴۰ تا ۷۰‌هزار تومانی در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها خبرداد و در عین حال تاکید کرد: دولت و مجلس باید درباره میزان پرداخت نقدی یارانه‌ها به توافق برسند. محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به نظر رییس‌جمهوری در زمینه تعیین میزان یارانه‌های نقدی بین ۴۰ تا ۷۰‌هزار تومان گفت: این رقم در کارگروه تحول اقتصادی نیز مطرح شد و همین میزان در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام شده است.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی تاکید کرد: البته برای تعیین این رقم باید بین مجلس و دولت توافقی صورت گیرد.

وی به تقسیم بندی ۱۰ دهک جامعه به سه خوشه اشاره و تصریح کرد: در مرحله اول پرداخت یارانه‌های نقدی، به خوشه اول رقمی تعلق نخواهد گرفت و تنها به دو خوشه اول و دوم یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

به گفته فرزین میزان تعیین یارانه‌های نقدی و اینکه به چه دهک‌هایی چه مبلغی پرداخت خواهد شد، بستگی به مناطق شهری و روستایی، مناطق جغرافیایی، قرار گرفتن هر یک از افراد در دهک‌ها و غیره دارد که البته ضرایبی نیز در این باره در نظر گفته خواهد شد. وی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به واریز مبلغ نقدی یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار می‌شود و اینکه چگونه مشخص خواهد شد که آیا این فرد دارای صلاحیت برای واریز مبلغ یارانه نقدی خانوار به حساب وی است یا خیر، گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی این مسائل را به طور کامل بررسی می‌کند و در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با آنها همکاری خواهد داشت.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی ادامه داد: مباحث اجرایی در این طرح به طور کامل در نظر گرفته شده و در بسته‌های اجرایی به این نکات کاملا توجه شده است.