در فضای کسب‌و‌کار جهانی رتبه خوبی نداریم

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:راه درست در یک جامعه رو به توسعه، اهمیت‌دادن به نوآوری، تولید و خلق ارزش افزوده است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب، آیت‌ا...اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار برگزارکنندگان و برگزیدگان جشنواره ملی تولیدکنندگان جوان کشور، جنبش تولیدی جوانان را نیاز واقعی کشور دانست و با تاکید بر این که راه درست زندگی در یک جامعه رو به توسعه و دارای امکانات طبیعی و انسانی، اهمیت‌دادن به نوآوری، تولید و خلق ارزش افزوده است، گفت: ‌برای کشور ما افتخار نیست که به‌‌رغم داشتن پتانسیل‌های انسانی، طبیعی و منابع خدادادی به مرض اسراف و تبذیر مبتلا و مصرف‌کننده شویم.

وی با اشاره به این که مصرف زیاد و بازدهی کم در اقتصاد رقابتی جهان کنونی پاسخ نمی‌دهد، فرهنگ تولید و بهره‌وری را ارزشی واقعی، اسلامی و ملی دانست و تصریح کرد: در سیاست‌های کلی که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت و تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، جمله «خلق ثروت ارزش است» مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان این که متاسفانه اکنون در فضای کسب و کار جهانی از رتبه خوبی برخوردار نیستیم‌، افزود: ما به عنوان مسوولان و مدیران نظام باید فضای کار تولیدی را برای مردم و به‌ویژه جوانان به گونه‌ای فراهم کنیم که محدودیت‌های اداری، بوروکراتیک، اعتباری و بازاریابی، کمتر آنان را آزار دهد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به تنیدگی اقتصاد تمام کشورها به هم، تعامل سازنده و بدون تنش با جهان را یکی از عوامل زمینه‌ساز گسترش تولید دانست و افزود: استفاده از ظرفیت، ثروت و تجربیات ایرانیان خارج از کشور که دلشان همواره در هوای وطن می‌تپد، نیز می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی کشور را باز کند و این وظیفه مسوولان است که زمینه این کار را فراهم کنند.

هاشمی رفسنجانی، جوانان تولیدگر را ایثارگران کنونی عرصه اقتصادی کشور دانست و گفت: با تضییقات داخلی و بین‌المللی که در عرصه اقتصادی کشور وجود دارد، فعالیت قشر جوان در این زمینه جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.