افروغ به موسویان: گذشت کنید

به دنبال انتشار خبر رای محکومیت سایت عدالتخانه از سوی شعبه ‌١٠٨٣ به شش ماه حبس تعزیری و ده میلیون ریال جزای نقدی بدل از ‌٢٠ ضربه شلاق تعزیری، عماد افروغ نامه‌ای را به شرح زیر برای سیدحسین موسویان شاکی پرونده ارسال کرد. عماد افروغ در نامه‌ خود خطاب به حسین موسویان، از وی خواسته‌است به‌منظور تکریم اخلاق و معنویت و با توجه به زمینه‌ها و ابهامات موجود، اقدامی از سر گذشت و انصاف کرده و از شکایت خود در مورد مدیر سایت «عدالتخانه» صرفنظر کند.

وی در عین حال تاکید کرده است که امروز با جماعتی مواجهیم که رندانه و در لباس مدعیان ارزش‌های اسلامی، هر عمل غیراخلاقی و قبیحی را مباح می‌شمارند؛ جماعتی که تا دیروز سکوت اختیار کرده بودند، از هیچ رفتاری، هتک حرمتی، افترا و برچسبی ابا ندارند و ای کاش این رفتارهای مذموم و ناپسند، همانند دوره‌ای از جمهوری اسلامی، به نام دین و انقلاب صورت نمی‌گرفت.

به گزارش ایسنا، در نامه افروغ به موسویان آمده است‌: همان‌گونه که اطلاع دارید بنده در مواضع گذشته خود نسبت به اتهامات وارد بر شما یا به دیده تردید نگریسته یا با موضعی نزدیک به یقین اتهامات فوق را با استناد به اظهارات مقامات قضایی ذی‌ربط رد کرده‌ام وهم‌اکنون با رجوع به افراد مطلع و اسناد مرتبط به این یقین رسیده‌ام که با اتهام ...، شما به گونه‌ای قربانی برخی سوءتفاهم‌ها، ارتباطات یا سیاست‌های جناحی و ابزارگویانه معمول و البته ناسازگار با ارزش‌های اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی و جامعه شده‌اید. به طور قطع، این‌گونه سیاست‌ها و رفتارها هیچ‌گونه سنخیت و تناسبی با مبانی انقلاب و نظام اخلاقی جمهوری اسلامی ندارد. به نوشته نماینده سابق مجلس این نحوه ابزارگرایی‌ها و برخوردهای ماکیاولیستی مختص و منحصر به این گروه و آن گروه نبوده و به گونه‌ای تمام یا اکثر گروه‌های شناخته شده سیاسی، کم یا زیاد و به انحای مختلف نسبت به این قضیه‌ترـ دامن‌اند و به ندرت افراد یا گروه‌هایی را می‌یابیم که حقیقتا با عشق و بصیرت نسبت به آرمان‌های متعالی و مقدس گرفتار و اسیر در دام ابزارگرایی و خلط هدف و وسیله نشوند،‌ و فراموش نکنند که اولا حکومت در بهترین حالت آن یک ابزار است و نه هدف و ثانیا برای حفظ این ابزار نمی‌توان دست به هر کاری زد.