رشد 10‌درصدی مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف نگران‌کننده نیست

رییس دانشگاه صنعتی شریف معتقد است که رشد ۱۰‌درصدی آمار مهاجرت فارغ‌التحصیلان شریف نگران کننده نیست و از ۱۱۹۷ فارغ‌التحصیل در سال جاری، ۲۰۷ نفر مهاجرت کرده‌اند که این ارقام نگران کننده نیست. سعید سهراب‌پور که روز گذشته در یک کنفرانس خبری حاضر شده بود تا از نارضایتی‌اش درباره اخباری مبنی بر افزایش مهاجرت فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بگوید، با کذب خواندن انتشار اخباری مبنی بر مهاجرت ۹۰‌درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، گفت: دانشگاه صنعتی شریف سالانه بیش از ۱۰ نفر از استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور را در داخل دانشگاه جذب می‌کند، همچنین بر اساس آمار مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با رشد ۱۰‌درصدی روبه‌رو بوده است که این رشد نیز نگران‌کننده نیست.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بحث مهاجرت نخبگان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، گفت: طی سه هفته اخیر احساس می‌کنم با ایجاد یک جوسازی برنامه‌ریزی شده سنگین، بحثی مبنی بر اینکه ۹۰‌درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف مهاجرت می‌کنند، مطرح شده است.

سهراب‌پور با تکذیب این مساله، اظهار کرد: هرچند برخی‌ها معتقدند نباید به این مسائل کذب حساسیت نشان داده شود، ولی بنده نمی‌توانم در این رابطه سکوت کنم و از نمایندگان رسانه‌ها، تقاضا دارم در مورد چیزهایی که منعکس می‌کنند، ابتدا تحقیق کنند.

وی افزود: متاسفانه شخصی که رییس یک صنعت خاص است، مقاله‌ای را که از دانشگاه صنعتی شریف در نیوزویک منتشر شده بود را به فارسی ترجمه کرده و آنرا به تمام کشور ارسال کرده بود که در آنجا عنوان شده بود، ۹۰‌درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. بر این اساس عده‌ای از همکاران ناراحت شدند و از بنده خواستند که این موضوع را برای همه توضیح دهم.

طبق آماری که رییس دانشگاه صنعتی شریف منتشر کرد در سال ۸۳ و با توجه به تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در این سال ۱۳۸۵ نفر بوده است، ۱۰۴ نفر آنها برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند و در سال جاری از ۱۱۹۷ فارغ‌التحصیل، ۲۰۷ نفر مهاجرت کرده‌اند که طبق این ارقام با رشد ۱۰‌درصدی روبه‌رو بوده‌ایم و این رشد نیز نگران کننده نیست.