سفیر پاکستان در ایران با تایید خبر «احتمال دست داشتن کشورهای ثالث در ربودن دیپلمات ایرانی در پیشاور» گفت: تروریست‌های عامل ربودن دیپلمات ایرانی روابط ایران و پاکستان را هدف قرار داده اند. دشمنان قصد دارند آن را خدشه‌دار کنند و در این زمینه هوشیاری مردم، دولت و رسانه‌های دو کشور ضروری است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بخش عباسی سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران دیروز در یک نشست خبری در مورد اقدامات پلیس پاکستان گفت: آنها چند نفر مظنون را بازداشت کرده‌اند و این اطلاعات را اعلام نمی‌کنند چون ممکن است عوامل این حادثه فرار کنند. منطقه انجام عملیات تروریستی محاصره شده ولی چون کوهستانی است،امکان فرار به هر حال وجود دارد.

عباسی وجود عوامل خارجی در این حادثه را بعید ندانست و گفت: آنها مایلند اقدامات آنها باعث ناراحتی ایران شود و بر روابط تاثیر بگذارد. البته من نمی‌توانم کشور خاصی را مورد اتهام قرار دهم مگر اینکه مدارک در اختیار داشته باشم. گرچه این فرضیه نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: آمریکا، ناتو و ارتش پاکستان علیه تروریسم مبارزه می‌کنند ولی تا کنون موفق نبوده‌اند چون منطقه‌ای که ترویست‌ها در آن پناه گرفته‌اند کوهستانی و صعب‌العبور است و شرایط خیلی سختی دارد و افراد نیز به هم شبیه هستند و برخورد با آنها بسیار مشکل است.

وی در مورد برخورد پاکستان با گروهک ریگی هم گفت: پاکستان اقدامات جدی را علیه جندالله انجام می‌دهد. برادر وی را بازداشت و به ایران تحویل داده است چند نفر دیگر را هم بازداشت کرده است ولی چون آنها ادعا کرده‌اند که پاکستانی هستند قضیه به دادگاه پاکستان ارجاع شده است و ما نمی‌توانیم بر دادگاه اعمال نظر کنیم.

این در حالی است که محمداقبال علی‌اصغری، سرکنسول ایران در پیشاور با ابراز نگرانی از اینکه تاکنون هیچ اطلاعات مشخص و روشنی از ربوده شدن «حشمت‌الله عطارزاده نیاکی» وابسته تجاری کنسول‌گری ایران در پیشاور به دست نیامده است، گفت:موضوع ربوده شدن آقای عطارزاده نیز نباید مانند سرکنسول افغانستان که دو ماه پیش با شیوه‌ای مشابه در این شهر ربوده شد، و هنوز هم خبری از آن نیست، به فراموشی سپرده شود.