«دنیای اقتصاد» در جاده انصاف است

دنیای اقتصاد - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروزدر اولین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در بازدیدی از غرفه «دنیای اقتصاد» ابراز عقیده کرد که روزنامه دنیای اقتصاد روزنامه‌ای است که عمدتا در جاده انصاف حرکت می‌کند. محمدحسین صفارهرندی در این بازدید اعلام کرد که دنیای اقتصاد را هر روز می‌بیند و مطالب اصلی آن را مطالعه می‌کند و براساس همین دریافت اعتقاد دارد که دنیای اقتصاد روزنامه‌ای پاسخگو است و به صورت علمی به نیازهای خبری - تحلیلی مخاطبان خود پاسخ می‌دهد.وزیر ارشاد تصریح کرد که به اعتقاد او، روزنامه دنیای اقتصاد در اکثر مواقع و عمدتا در جاده انصاف حرکت می‌کند. وی همچنین متنی به شرح زیر را در دفتر یادبود روزنامه نوشته و این دفتر را امضا کرد. «روزنامه‌نگاری را حرکت بر لبه تیغ می‌دانند، از آن رو که تشخیص حق‌و‌باطل و واقع و غیر واقع چندان آسان نیست و بیم راه و خطیر بودن آن، انسان را به تامل و اندیشیدن بسیار وا می‌دارد. ان‌شاء‌ا... دنیای اقتصاد در گذر از این راه دشوار و خطیر موفق باشد.»

شروع به کار پانزدهمین نمایشگاه

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها دیروز صبح با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعات و اطلاع‌رسانی ارشاد در مصلای تهران آغاز به کار کرد. نمایشگاه مطبوعات امسال دارای ۱۰قسمت روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی، موسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، نشریات فرهنگی دینی، دفاع مقدس، نشریات استانی، نشریات ورزشی، نشریات تخصصی، نشریات هنری، انجمن‌های صنفی، نشریات اجتماعی، نشریات دانشجویی و پایگاه‌های اینترنتی و روابط عمومی‌ها است.

بیش از ۴۷۰نشریه و خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها غرفه دارند.علیرضا ملکیان، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه امسال دومین سالی است که نمایشگاه به صورت مستقل و بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته ۱۵کشور عمدتا از کشورهای منطقه و همسایه در نمایشگاه حضور داشتند و امسال نشریات و خبرگزاری‌های ۲۷کشور که سعی شده است از پنج قاره باشند، در نمایشگاه حضور دارند.