پشت صحنه - ۲۷ آبان ۸۷

معاون فرهنگی وزیر ارشاد می‌گوید در دوران مسوولیتش ۳ روز بیشتر مرخصی نرفته و از اینکه بیشتر از ۲۴ ساعت در شبانه‌روز فرصت ندارد، از ناشران و مولفان عذر می‌خواهد.

به گزارش فارس، محسن پرویز شب گذشته در ضیافت شامی که در هتل انقلاب برگزار شده بود با ناشران، مولفان و مترجمان سخن می‌گفت. پرویز خطاب به یکی از حاضران که خود را ناشر معرفی کرد و می‌گفت بارها تقاضای ملاقات با وی را داشته و نتوانسته معاون وزیر ارشاد را ببیند، این سخنان را گفت. با این حال معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد در دفترش همیشه به روی مولفان و ناشران باز است. اما پرویز از این افراد خواست که درخواست‌های خود را به جای شفاهی به صورت مکتوب مطرح کنند چرا که به گفته وی، این کار ماهیت برخی افراد را که خود را «اهل قلم» معرفی می‌کنند، مشخص می‌کند. وی می‌گوید برخی از افراد به دفترش مراجعه می‌کنند و خود را «صاحب آثار» معرفی می‌کنند در حالی که اگر نامه بنویسند در همان نامه ۱۰ غلط املایی دارند. شب گذشته محسن پرویز ترجیح می‌داد سر میزها و در کنار مولفان و ناشران باشد تا بهتر با آن‌ها گفت‌وگو کند. اما با درخواست جواد محقق، مجری برنامه میز پذیرایی را به سمت تریبون ترک کرد.

مولفان و ناشران نیز با گرفتن میکروفن سوالات خود را از معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسیدند.

محمد پیرهادی گفت: با توجه به درخواست‌هایی که از کشورهای مختلف برای اکران «دعوت» در خارج از کشور داشته‌ایم، درصدد هستیم تا فیلم را ظرف ماه‌های آینده در این کشورها اکران کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: برای اکران خارج از کشور «دعوت» تاکنون با کشورهای امارات (دبی)، کانادا و آمریکا مذاکراتی را داشته‌ایم، اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است و با قطعی شدن این موضوع، فیلم را ظرف ماه‌های آینده در این کشورها اکران خواهیم کرد. تهیه کننده «دعوت» در خاتمه با اشاره به فروش بسیار خوب این فیلم گفت: «دعوت» تاکنون بیش از۷۵۰ میلیون تومان فروش داشته است که اگر بتواند کف فروش را حفظ کند، همچنان روی اکران باقی خواهد ماند و اگر از کف فروش پایین‌تر بیاید جای خود را به یکی از فیلم‌های جدید خواهد داد.