ناصر تقوایی
نمایشگاه عکس در آذرماه
«ناصر تقوایی» از برپایی نمایشگاه عکس‌هایش در آذرماه خبر داد.

«ناصر تقوایی» در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: این روزها در تدارک چاپ عکس‌هایم هستم تا آنها را برای نمایشگاه عکس که در آذرماه برپا خواهد شد، آماده کنم. وی افزود: هنوز با گالری خاصی برای برپایی نمایشگاه به قطعیت نرسیده‌ام، البته صحبت‌هایی شده است که تا این لحظه قطعی نیست. به گزارش فارس، نمایشگاه عکس جدید «ناصر تقوایی» برآیندی از پنجاه سال عکاسی وی است. او در این باره به فارس گفته بود: من از دوران دبیرستان تا به حال عکاسی کرده‌ام که هر کدام از تقسیم‌بندی‌ و موضوع‌های متفاوتی برخوردار هستند. وی به دسته‌بندی عکس‌هایش در طول این پنجاه سال پرداخت و گفت: این عکس‌ها موضوعات مختلفی دارد، شغل‌های قدیمی ایران، کوهستان‌های ایران، معماری قدیمی ایران و کویرهای ایران، گروه‌بندی‌های متنوع از این عکس‌ها است.
جعفر والی
کتابی از خاطرات و تجربیات


جعفر والی خاطرات و تجربیات خود را در کتابی منتشر می‌کند.
به گزارش ایسنا، این کتاب با نام «گوسفند زنده قصاب در باغ حاضر است» دربردارنده خاطرات و تجربیات این هنرمند پیشکسوت در دوره‌های گوناگون زندگی‌اش و در حوزه‌هایی همچون: تئاتر، دوبلاژ، سینما و تدریس است.
به گفته والی، در حال حاضر، نگارش این اثر به پایان رسیده و در حال ویرایش و اصلاح است. قرار است این کتاب با همکاری امید روحانی و توسط نشر قطره منتشر شود.
جعفر والی از کارگردانان و بازیگران پیشکسوت تئاتر و سینما است، که سال گذشته، با بازی در نمایش «اتاق شماره 6» به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر، حضور دوباره‌ای بر صحنه داشت. او در فیلم «پاداش سکوت» به کارگردانی مازیار میری نیز به ایفای نقش پرداخت.
مهدی هاشمی
تئاتر نیازمند توجه جدی‌تر مسوولان


مهدی هاشمی که پس از 10 سال دوری از تئاتر، سرگرم انجام آخرین تمرینات نمایش «کرگدن» به کارگردانی فرهاد آییش است، خواستار توجه جدی‌تر مسوولان به مقوله تئاتر شد.
این بازیگر به ایسنا گفت: متاسفانه مقامات مملکتی آن‌گونه که باید و شاید به تئاتر توجه نمی‌کنند، درحالی‌که باید ارزش بیشتری برای این هنر قائل شوند و در این رهگذر است که استعدادهای بی‌شماری به دلیل همین کم‌توجهی‌ها به هدر می‌رود.
او در عین‌حال با تقدیر از تلاش و کوشش مدیران تئاتر برای ارتقای این هنر اضافه کرد: سعی و تلاش مدیران رده پایین‌تر دیده می‌شود. همان‌ها بودند که تلاش کردند تا فرهاد آییش بتواند نمایش «کرگدن» را با بودجه نسبتا قابل قبولی اجرا کند، اما این‌ها کافی نیست باید توجه همه‌جانبه‌ای مبذول و به نیازهای جوانان پاسخ داده شود.
مهدی هاشمی با ابراز تأسف از محدودشدن تئاتر در مجموعه تئاترشهر یادآور شد: این مجموعه که چندین سال پیش از انقلاب ساخته شده نمی‌تواند پاسخگوی اشتیاق جوانانی باشد که می‌خواهند در تئاتر حضور داشته باشند.