عکس‌های عباس کیارستمی،محمد فرنود و جمشید بایرامی در روزهای پایانی نمایشگاه فروش عکس ایران ‌«اکسپو» در موسسه فرهنگی و هنری صبا حراج می‌شود.

به گزارش فارس، در نمایشگاه فروش عکس ایران که دوشنبه شب در موسسه فرهنگی و هنری صبا گشایش یافت، در کنار عکس‌هایی که روی دیوار آویخته شده است، قیمت هر اثر نوشته شده است و گرانترین آثار ۵میلیون تومان قیمت خورده‌اند، اما عکس‌های هنرمندانی چون عباس کیارستمی، محمد فرنود و جمشید بایرامی قیمت‌گذاری نشده‌اند و قرار است به دلیل قیمت بالایی که از سوی هنرمندان اعلام شده است، در دو روز پایانی نمایشگاه آثار این سه هنرمند به حراج گذاشته شود و به این ترتیب برای نخستین بار ایران نیز چکش خوردن آثار هنری را تجربه کند. محسن زارع، مدیر موسسه فرهنگی و هنری صبا در این‌باره به خبرنگار هنرهای تجسمی فارس گفت: در روز افتتاحیه فرم شرکت در مزایده را بین هنرمندان پیشکسوت پخش خواهیم کرد و کسانی که علاقه‌مند به شرکت در مزایده باشند، این فرم را امضا خواهند کرد. اگر اثری از یک هنرمند چندین خریدار داشته باشد وارد حراج خواهد شد. زارع از رعایت قانون کپی رایت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با وجود آن که حوزه عکس حوزه بسیار سختی در زمینه فروش است، اما تقریبا تلاش کرده‌ایم که نمایشگاه فروش عکس را با رعایت تمام قوانین استاندارد بین‌المللی برگزار کنیم و قانون کپی رایت را برای نخستین بار در ایران رعایت کنیم.

وی درباره بین‌المللی شدن این نمایشگاه هم توضیح داد:‌ در گام اول به رغم تقاضاهای بین‌المللی، نمایشگاه را به صورت ملی برگزار کردیم و چنانچه اولین گام ما موفق باشد و موسسات اقتصادی هم از آن حمایت کنند، دوره‌های بعدی را به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد. در این نمایشگاه ۷۰۰ قطعه عکس از ۲۹۶ هنرمند به روی دیوار رفته است و علاقه‌مندان تا یکم آذرماه می‌توانند از این آثار دیدن کنند.