تفهیم اتهام چند نماینده مجلس به خاطر اعترافات پالیزدار

پالیزدار برخی از اسناد کشف شده را به نمایندگان مجلس نسبت داده است

سعید مرتضوی گفت: پالیزدار و چند نفر از متهمان پرونده بخشی از اتهام‌ها و اقدامات خود و اسناد کشف شده را به چند نماینده مجلس شورای اسلامی نسبت داده‌اند که بازپرس پرونده نیز این نمایندگان را احضار و تفهیم اتهام کرده است. به گزارش فارس، سعید مرتضوی دادستان تهران در حاشیه مراسم پایانی دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران در جمع خبرنگاران گفت: مقصران حادثه سعادت‌آباد مشخص شده و میزان تقصیر هر کدام نیز اعلام شده است و پس از آماده شدن دلایل و مدارک این حادثه در دادسرای کارکنان دولت، سه کارشناس رسمی دادگستری نظریه خود را درباره علت حادثه و مقصران اعلام کردند.

وی با بیان اینکه این نظر با اعتراض متهمان مواجه شد، گفت: بازپرس هم پنج کارشناس رسمی دادگستری را برای رسیدگی به این اعتراض تعیین کرد.

دادستان تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برگزاری علنی دادگاه پالیزدار گفت: این موضوع به نظر رییس دادگاه بستگی دارد. البته ما پیشنهاد می‌کنیم دادگاه به صورت علنی برگزار شود تا بسیاری از مسائل برای افکار عمومی روشن شود.

وی با بیان اینکه پالیزدار و چند نفر از متهمان پرونده بخشی از اتهام‌ها و اقدامات خود و اسناد کشف شده را به چند نماینده مجلس شورای اسلامی نسبت داده‌اند، گفت: بازپرس پرونده هم این نمایندگان را احضار و تفهیم اتهام کرده است.

دادستان تهران با اعلام اینکه یکی از نمایندگان مجلس بسیاری از اتهامات را نپذیرفته و درخواست مواجهه حضوری با متهم را داشت، گفت: این مواجهه با حضور دو نفر از اعضای هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی انجام شد که جلسه نخست تجدید شد اما این نماینده در جلسه دوم و سوم حاضر نشد.

مرتضوی گفت: بازپرس پرونده اعتقادی به تجدید جلسه مواجهه حضوری ندارد و با توجه به توضیحات متهم و دلائل ارائه شده، پرونده را جمع‌بندی و قرار نهایی را صادر می‌کند.

این مقام ارشد دستگاه قضایی درباره برخی اظهارات مبنی‌بر اینکه پالیزدار مدارکی را پنهان کرده است، گفت: یکسری پرونده‌ها از سازمان بازرسی به مجلس برده شده بود که پالیزدار و اعضای باند ادعا داشتند این نماینده مجلس مدارک را برای خلاصه‌نویسی و کپی‌برداری در اختیار آنها قرار داده است.

وی با بیان اینکه برخی از بستگان پالیزدار نیز چند پرونده را به دادسرا تحویل داده‌اند، افزود: یکسری از اوراق پرونده از پرونده‌ها کم شده بود که در بازرسی از منزل متهم و کارخانه محل اختفا مدارک کشف شد. مرتضوی خاطرنشان کرد: در یک پرونده بیش از ۱۸۰ فقره از اوراق پرونده کم شده بود.

دادستان تهران در پایان، دادگاه کیفری استان را صالح به رسیدگی به این پرونده دانست و افزود: دادگاه کیفری استان با یک رییس و دو مستشار تشکیل جلسه خواهد داد.