پشت صحنه - ۲۱ آبان ۸۷

نمایش فیلم «پدر ترک‌ها» با موضوع زندگی خصوصی «مصطفی‌ کمال آتاتورک»، در ترکیه با استقبال فراوان و در عین حال با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شده است.

به تصویر کشیدن زندگی خصوصی «مصطفی کمال آتاتورک» در کنار خصوصیات منفی او همچون میخوارگی، شهوترانی و عدم تعادل روانی، در فیلم مستند «پدر ترک‌ها» که اخیرا در ترکیه به نمایش درآمده است، باعث شده تا سیل‌عظیمی از انتقادها متوجه سازندگان این فیلم شود.اگر چه در این فیلم سعی شده خط‌های قرمز در رابطه با این شخصیت سیاسی حفظ شود، ولی او به عنوان شخصی که عادت دارد در هر روز سه پاکت سیگار بکشد و سرانجام در سن ۵۸سالگی براثر ابتلا به بیماری سیروس کبد بمیرد.

سوپر استار (ساخته تهمینه میلانی) پس از آن که در نوبت اکران قرار نگرفت، قرار است در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر شرکت کند.«محمد نیک بین» تهیه‌کننده «سوپر استار» در مورد این فیلم که قرار بود در سال‌جاری اکران شود، گفت: بنا به ملاحظاتی، با وجود این که تمام مقدمات اکران فیلم را فراهم کرده بودیم، ترجیح دادیم «سوپر استار» در جشنواره فجر شرکت کند.وی در مورد زمان نمایش احتمالی این فیلم در اکران عمومی گفت: پس از جشنواره فیلم فجر، در اولین فرصت مناسب این فیلم را اکران می‌کنیم و احتمال دارد «سوپر استار» برای عید نوروز سال آینده اکران شود.

«ابراهیم حاتمی‌کیا» دیروز از پشت صحنه «اخراجی‌ها۲»‌ بازدید کرد و با «مسعود ده‌نمکی» و عوامل این فیلم به گفت‌وگو پرداخت. «ابراهیم حاتمی‌کیا» در بازدید از پشت‌صحنه «اخراجی‌ها۲» با «مسعود ده‌نمکی» دیدار کرد و با او به گفت‌وگو پرداخت. بنا بر این گزارش، «حاتمی‌کیا» در این بازدید از لوکیشن اسرای ایرانی در «اخراجی‌ها۲» بازدید به عمل آورد. «حاتمی‌کیا» در این دیدار، دلیل حضورش در پشت صحنه «اخراجی‌ها۲» را شناخت و رفاقت با مسعود ده‌نمکی و همکاری‌ قبلی‌اش با علیرضا شمس، کیوان مقدم و تورج منصوری و گفتن «خسته‌نباشید» به عوامل فیلم اعلام کرد. وی گفت: بارها گفته‌ام که «اخراجی‌ها» توانست نقطه کوری از جنگ و دفاع مقدس را به تصویر بکشد که تاکنون کسی آن را با زبان تصویر بیان نکرده است.